کینگستون دیتا تراولر مکس سریع‌ترین فلش USB در دنیا است


کینگستون دیتا تراولر مکس سریع‌ترین فلش USB در دنیا است

گجت نیوز کینگستون دیتا تراولر مکس از جدیدترین محصولات این کمپانی است که توانسته رکورد سرعت در بین فلش مموری‌های USB را از آن خود کند. کینگستون از نام‌های با سابقه در دنیای تجهیزات ذخیره‌سازی است که نزدیک به 35 سال قدمت دارد. این کمپانی آمریکایی سبد متنوعی از محصولات حافظه خشک شامل فلش مموری، حافظه رم،... نوشته کینگستون دیتا تراولر مکس سریع‌ترین...

کینگستون دیتا تراولر مکس از جدیدترین محصولات این کمپانی است که توانسته رکورد سرعت در بین فلش مموری‌های USB را از آن خود کند.

کینگستون از نام‌های با سابقه در دنیای تجهیزات ذخیره‌سازی است که نزدیک به ۳۵ سال قدمت دارد. این کمپانی آمریکایی سبد متنوعی از محصولات حافظه خشک شامل فلش مموری، حافظه رم، کارت حافظه،‌ SSD و… دارد. همچنین مالک یک برند گیمینگ به نام HyperX است که تجهیزات گیمینگ اعم از هدفون، میکروفون، کیبورد، ماوس و… تولید می‌کند.

کینگستون تراشه‌های حافظه فرار DRAM و غیرفرار NAND نیز تولید می‌کند که علاوه بر استفاده در محصولات مصرفی و تجاری خود نظیر ماژول رم یا SSD‌، در تولیدات دیگر کمپانی‌ها نیز به کار می‌روند.

تجهیزات ذخیره سازی قابل حمل این کمپانی که با نام ثبت شده کینگستون دیتا تراولر شناخته می‌شوند از جمله معروف‌ترین کالاهای کلاس خود در انواع مختلف هستند که همواره از انتخاب‌های نخست مشتریان به شمار می‌روند.

کینگستون دیتا تراولر مکس سریع‌ترین فلش USB در دنیا است

حال این کمپانی عضو جدیدی به این خانواده افزوده که کینگستون دیتا تراولر مکس – Kingston DataTraveler Max نام دارد و یک فلش مموری با پورت USB تایپ C است. این دستگاه سرعت خواندن و نوشتن فوق العاده بالایی دارد و رکورد جدیدی در این زمینه ثبت کرده است.

زبانه USB-C دیتا تراولر مکس دارای استاندارد USB 3.2 Gen 2 است که امکان دست یابی به سرعت بالا را عملی کرده است؛ البته سرعتی که بیش از حد نیاز عموم مردم است. با این حال هرچه سرعت انتقال بالاتر باشد، زمانی که کاربر باید منتظر بماند کمتر است و هیچ کس از سرعت بالاتر گله‌ای ندارد. این فلش مموری سرعت خواندن ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه (۱ گیگابایت بر ثانیه) و سرعت نوشتن ۹۰۰ مگابایت بر ثانیه دارد که هم‌تراز حافظه‌های SSD قابل حمل است و آن را به سریع‌ترین فلش مموری USB در دنیا تبدیل می‌کند.

البته زبانه USB-C با استاندارد USB 3.2 Gen 2 گرچه سبب رسیدن به سرعت بالا می‌شود، اما یک عیب نیز دارد و آن کم‌تر بودن دستگاه‌های دارای این پورت با این استاندارد است. امروزه لپتاپ‌ها و مادربردهای بسیاری با پورت USB-C تولید می‌شوند که همگی آن‌ها از استاندارد USB 3.2 Gen 2 پشتیبانی نمی‌کنند، با این حال می‌توانند پذیرای این فلش مموری باشند ولی از نهایت سرعت آن بهره نمی‌برند.

طبیعی است که چنین فلشی برای قشر خاصی از کاربران است که به سرعت‌های بالا نیاز داشته و سخت افزار مورد نیاز آن را نیز دارند. به عبارتی این حافظه به درد کسانی که کامپیوترشان تنها دارای پورت USB 3.x عادی دارد نمی‌خورد. هرچند می‌توان با یک تبدیل فلش را به آن کامپیوترها نیز متصل نمود، اما دیگر نباید انتظار سرعت فوق العاده بالا داشت و بایستی به یک سرعت عادی بسنده کرد.

کینگستون دیتا تراولر مکس سریع‌ترین فلش USB در دنیا است

زبانه USB-C فلش کشویی است و تنها زمانی که به آن نیاز است می‌توان آن را بیرون آورد و پس از قطع اتصال می‌توان آن را به داخل بدنه فرستاد تا آسیبی نبیند. فلش مموری کینگستون دیتا تراولر مکس همچنین یک لامپ LED نشانگر وضعیت و یک حلقه در انتهای خود برای اتصال دارد.

این حافظه در سه ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه خواهد شد. از آن جا که هیچ فروشگاه آنلاین بزرگی نظیر آمازون یا نیواِگ همچنان آن را موجود نکرده‌اند، مشخص نیست کینگستون چه قیمتی برای آن در نظر گرفته و یا چه زمانی قصد عرضه آن را دارد، با این حال می‌توان حدس زد قیمتش از یک فلش مموری USB عادی بسیار بیشتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی