رئیس تلویزیون روسی: فیلم های ایرانی در روسیه طرفداران زیادی دارد


رئیس تلویزیون روسی: فیلم های ایرانی در روسیه طرفداران زیادی دارد

مسکو - ایرنا - رئیس دپارتمان فیلم و سریال شبکه تلویزیونی دولتی فرهنگ روسیه با بیان این‌که سریال ها و فیلم های ایرانی طرفداران زیادی در این کشور دارد، خواستار دسترسی به فیلم ها و سریال های ایرانی برای پخش در این شبکه تلویزیونی شده است.

به گزارش ایرنا از مسکو خانم «آنا دوبروولسکایا» روز جمعه در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی با فرهنگ روسیه سازگارهستند، تصریح کرد: به همین خاطر این سریال ها و فیلم ها در بین روس‌ها طرفداران زیادی دارند.

شبکه تلویزیونی دولتی فرهنگ روسیه در حال حاضر اقدام به دوبله و پخش سریال تلویزیونی «شهرزاد» کرده و فیلم هایی از کارگردانان مطرح کشورمان از جمله مجید مجیدی نیز در این شبکه پخش شده است.

رئیس دپارتمان فیلم و سریال شبکه تلویزیونی دولتی فرهنگ روسیه در این دیدار اظهار کرد: هدف و سیاست ما معرفی و توجه به سینمای ایران و در کل سینمای شرق بجای پرداختن به سینمای غرب است که با فرهنگ روسیه همخوانی نداشته و حتی مضر است.

وی خواستار تسهیل و همکاری به منظور دسترسی این شبکه به فیلم ها و سریال های ایرانی برای پخش در این شبکه تلویزیونی شد.

کاظم جلالی با اشاره به تولید فیلم ها و سریال های فاخر تاریخی در ایران، جایگاه سینمای کشور را در جهان و روسیه مهم و سازنده توصیف کرد که با تایید رئیس دپارتمان فیلم و سریال شبکه تلویزیونی دولتی فرهنگ روسیه مواجه شد.

جلالی اظهار کرد: تلاش‌ها و اقدامات این شبکه نقش برجسته و مهمی در جهت شناخت دو ملت دارد از یکدیگر دارد و این اقدامات تسهیل گر روابط سیاسی و دیپلماتیک بین دو کشور خواهد شد.

جلالی همچنین از تلاش‌های این شبکه در شناساندن فرهنگ و تمدن ایران با اهدای تقدیر نامه تجلیل کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه