پنتاگون از اسکان 50 هزار افغانستانی در پادگان‌های ارتش آمریکا خبر داد


پنتاگون از اسکان 50 هزار افغانستانی در پادگان‌های ارتش آمریکا خبر داد

پنتاگون اعلام کرد که حدود 25 هزار افغانستانی از افغانستان خارج شده و تعداد آن‌ها در روز‌های آتی به 35 هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون حدود ۲۵ هزار شهروند افغانستانی از این کشور خارج شده‌اند. این وزارتخانه در ادامه از افزایش این تعداد مهاجر در روزهای آتی خبر داد.

پنتاگون در بیانیه خود گفت: «حدود ۲۵ هزار افغانستانی از افغانستان خارج شده‌اند و ما در تلاش هستیم تا تعداد آن‌ها را به ۳۵ هزار نفر برسانیم.»

این وزارتخانه در ادامه ضمن تشکر از مقامات آمریکایی که محیطی را برای پذیرش مهاجران افغانستانی فراهم کرده‌اند، افزود: «ما ۸ گروه کاری در راستای دستیابی به ظرفیت مورد نیاز برای اسکان پناهجویان افغانستانی در آمریکا داریم.»

در بیانیه پنتاگون همچنین آمده است: «حدود ۲۵ هزار افغانستانی در پادگان‌های ارتش آمریکا اقامت دارند و ما در تلاش هستیم تا آن‌ها را به ۵۰ هزار نفر برسانیم.»

چندی پیش نیز سخنگوی پنتاگون اعلام کرده بود که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و نیرو‌های آمریکایی دیگر در آنجا حضور ندارند.

درپی حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا و فروریختن برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک، آمریکا به بهانه سرکوب القاعده و حذف طالبان از قدرت ۷ اکتبر ۲۰۰۱ به افغانستان حمله کرد. انگلیس، فرانسه و آلمان به عنوان متحدان اصلی آمریکا در این جنگ بودند و از اقدامات آمریکا پشتیبانی می‌کردند.

نظامیان اشغالگر آمریکایی پس از ۲۰ سال حضور در افغانستان مجبور به ترک این کشور شدند و هم اکنون گروه طالبان بر کابل و دیگر مناطق این کشور مسلط است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان