واکنش تند امرالله صالح به جنایات جنگی طالبان


واکنش تند  امرالله صالح به جنایات جنگی طالبان

- امرالله صالح که هم اکنون خود را سرپرست رییس جمهوری افغانستان می داند به جنایات جنگی طالبان واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، صالح در پیام توییتری نوشت: طالبان مرتکب جنایات جنگی می شوند و برای حقوق بشر بین المللی احترام قائل نیستند.

اردو پوینت گزارش داد، وی در ادامه نوشت: ما از رهبران سازمان ملل و جهان می خواهیم که به این رفتار جنایتکارانه و تروریستی طالبان توجه کنند.

صالح که هم اکنون در منطقه پنجشیر در شمال کابل به سر می برد، گفت: طالبان دسترسی بشر دوستانه و ارسال دارو به این منطقه را مسدود کرده و خدمات تلفن و برق را قطع کرده اند.

سخنان امرالله صالح در حالی بیان می شود که درگیری و جنگ شدید در استان پنجشیر بین افراد گروه طالبان و نیروهای جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود ادامه دارد و هر دو طرف مدعی پیشروی شده‌اند.

جبهه مقاومت افغانستان به رهبری احمدمسعود اعلام کرده است که شب گذشته در منطقه خاواک در شمال استان پنجشیر و هم مرز با استان بغلان چندین سنگر طالبان را تصرف کرده و تلفات سنگین به آنها وارد کرده اند.

این جبهه همچنین اعلام کرده است که شب گذشته شهر چاریکار مرکز استان پروان در شمال کابل را نیز از گروه طالبان باز پس گرفته و صدها تن از افراد این گروه در این جنگ کشته و یا زخمی شده اند.

منابع وابسته به جبهه مقاومت گفته اند که به بزرگان محلی اجازه داده اند که اجساد گروه طالبان را از کوه ها پایین آورده و به این گروه تحویل دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)