دوران کوران

رمان «دوران کوران» اثر سید حسام‌الدین رایگانی کتابی دیگر با مضمون این بیماری است که در ماه‌های گذشته به چاپ رسیده است. این رمان داستانی عاشقانه و اجتماعی را در بستر دو‌ ماه ابتدایی شیوع ویروس کرونا حکایت می‌کند. «دوران کوران» روایت‌هایی حقیقی از کادر درمان و فضای بیمارستان‌ها با تخیل نویسنده تلفیق شده‌اند تا یک ملودرام رقم بخورد.

رایگانی با حضور در بیمارستان‌های مسیح دانشوری، بعثت و بقیه‌الله در تهران که در ایام اوج شیوع ویروس کرونا محل بستری شدن بیماران کرونایی بود با کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران گفت‌وگو کرده است تا بتواند داستانی تلفیقی بنویسد که بر مبنای مسائل روز، مخصوصا بیماری کرونا باشد.

انتشارات کتابستان معرفت رمان «دوران کوران» را در صفحه با قیمت ۴۵هزار تومان منتشر کرده که پس از دو ماه به چاپ دوم رسیده است.

من هم کورونا گرفتم

روح‌الله حسینی (عطش) با رمان «من هم کورونا گرفتم» برنده جایزه نخست هشتمین سمپوزیوم و پنجمین جشنواره ملی خودمراقبتی و آموزش بیمار، ویژه همه‌گیری کووید-۱۹ شد و توسط نشر لوگوس وارد بازار کتاب شد. «من هم کورونا گرفتم» روایتی است اول‌ شخص از زبان یک قهرمان ورزش بوکس که سال‌ها پیش ورزش را به شوق ادبیات و نوشتن کنار گذاشته و اینک بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در کشاکش میان مرگ و زندگی قرار گرفته است.

قهرمان داستان در کتابخانه شخصی‌اش قرنطینه شده است و در این تنهایی ایجاد شده گذشته و آینده خویش را از نظر می‌گذراند. او در کنار مبارزه با بیماری با تناقضات فردی، اجتماعی، سیاسی و فلسفی‌ای که ذهنش را به‌شدت درگیر کرده‌اند نیز مواجه می‌شود.

این مطلب برایم مفید است
بلی
0 نفر این پست را پسندیده اند