125 مدرسه در مازندران در دست ساخت است


125 مدرسه در مازندران در دست ساخت است

ساری - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت که هم‌اکنون عملیات ساخت 125 مدرسه در قالب 575 کلاس درس در این استان در دست اقدام است.

حسن جهانیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرا و تکمیل این تعداد فضاهای آموزشی جدید در مازندران را بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی به افتتاح و تحویل ۴۹ کلاس درس با زیربنای ۶ مترمربع در هفته دولت امسال اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر این ،ساخت ۱۷ مدرسه جدید در قالب ۱۱۶ کلاس درس با زیربنای ۲۶ هزار مترمربع در دست اقدام است که از این تعداد ۶ مدرسه در قالب ۵۴ کلاس درس تا انتهای شهریورماه جاری و بقیه در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، تا آبان ماه امسال تکمیل و به آموزش و پرورش مازندران تحویل داده می شود.

وی از افتتاح نخستین مدرسه سبز با زیربنای یکهزار و ۸۰۰ مترمربع در ۲ طبقه و در قالب ۶ کلاس درس در بخش بندپی غربی بابل خبر داد و گفت: مدرسه دخترانه حضرت رقیه (س) روستای شانه تراش خشرودپی بابل در مقطع متوسطه، نخستین مدرسه سبز در مازندران است.

وی با بیان اینکه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در راستای ذخیره سازی انرژی و انتقال آن به نسل های بعدی، ساخت مدارس سبز را در اولویت کاری خود قرارداه است، افزود: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، نسبت به افزایش ساخت اینگونه مدارس در مازندران اقدام می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی، نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی و استفاده صحیح از انرژی، تشویق به مدیریت مصرف انرژی، کاهش آلودگی هوا، ایمنی دانش آموزان، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، افزایش بهره‌وری و کاهش هدر رفت انرژی را از جمله اهداف مهم در ساخت مدارس سبز عنوان کرد.

جهانیان بر لزوم همراهی بیش از پیش خیران برای مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی جدید تاکید کرد و گفت: در صورت تحقق این مهم، بسیاری از مشکلات فراروی رفع خواهد شد.

استان مازندران در سال تحصیلی گذشته ۵۱۸ هزار و ۲۵۵ دانش‌آموز داشت که در حدود چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه و در قالب ۲۲ هزار کلاس درس مشغول تحصیل بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!