رزمایش شمیم حسینی در فارس برگزار می‌شود/توزیع ٢٠ هزار بسته معیشتی


رزمایش  شمیم حسینی  در فارس برگزار می‌شود/توزیع ٢٠ هزار بسته معیشتی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای رزمایش سراسری شمیم حسینی در استان با توزیع ٢٠ هزار بسته معیشتی از محل چند موقوفه از فردا ١٤ شهریورماه خبر داد.

حجت الاسلام سیدعباس موسوی شنبه ١٣ شهریور در یک کنفرانس خبری بیان کرد: این اداره کل از ابتدای شبوع بیماری کرونا تاکنون با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و در راستای اجرای نیت واقفان، اقدام به تهیه و توزیع ١١٣ هزار بسته معیشتی و بهداشتی کرد.

او افزود: از فردا یکشنبه ١٤ شهریورماه جاری نیز از محل موقوفات میرزا فتحعلی خان صاحب دیوانی١٢ هزار بسته در شیراز و از محل دیگر موقوفات ٨ هزار بسته معیشتی در سراسر فارس توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس خاطرنشان کرد که این بسته‌های معیشتی در اختیار کمیته امداد، بهزیستی و خانواده‌های تحت پوشش بقاع متبرکه قرار می‌گیرد.

موسوی در تشریح عملکرد یکساله اوقاف فارس تهیه و اهداء ۱۰ هزار بن کارت معیشتی از محل موقوفات و کمک‌های خیرین برای حفظ کرامت انسانی خانواده‌های نیازمند در ایام شیوع کرونا، اجرای طرح تبرکات علوی و کمک به ۴ هزار نفر از ایتام نیازمند استان با هزینه ۲۰میلیارد ریال از محل موقوفه حاج خلیل زالی، حمایت از هیئات مذهبی با هزینه ۷۴ میلیارد ریال و اجرای طرح شمیم حسینی از محل موقوفات منطبق استان، اهداء ۳۳ میلیارد ریال از محل موقوفات صاحب دیوان، آقاباباخان، قوام و معزالوزاره در قالب ارزاق به بیمارستان‌های خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا طی سال ۹۹ و سه ماهه نخست امسال و همچنین اهداء ۱۵۰۰ بسته معیشتی به کادر درمان را از شاخص‌ترین این اقدامات ذکر کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین حمایت از موسسات خیریه استان با هزینه بیش از ۶ میلیارد ریال از محل موقوفات و در قالب اهداء بن کارت، آزاد سازی ۷۲ نفر از زندانی جرائم غیر عمد با هزینه ۲.۵ میلیارد ریال، راه‌اندازی ۲۵ مرکز افق فعال در بقاع متبرک، تهیه و اهداء ۵ سری جهیزیه به ارزش تقریبی ۸ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال برای نوعروسان با مشارکت موقوفات، خیرین و کمیته امداد امام خمینی(ره)، توزیع تعداد ۵۱۰۰ بسته مهر تحصیلی به ارزش ۵۲۱ میلیون تومانویژه دانش آموزان و در سال جاری نیز با اجرای این طرح ۵۰۰۰ بسته لوازم تحریر مورد نیاز دانش آموزان از محل موقوفات منطبق فارس تامین و توزیع خواهد شد، طبخ و توزیع بیش از ۳۰ هزار بسته غذایی گرم ویژه کارتن خواب‌های شیراز از زمان شروع بیماری کووید۱۹ و پخت و توزیع تعداد ۴۰۰ هزار پُرس غذای گرم ویژه مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، موسسات خیریه، خانواده‌های نیازمند را از دیگر اقدامات برشمرد.

متولی موقوفه میرزا فتحعلی خان صاحب دیوانی در شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه این موقوفه یکی از بزرگترین موقوفات کشور است و در حال حاضر ۱۴ هزار و ۷۰۰ رقبه دارد، گفت: این رقبه‌ها از کاربری اداری، مسکونی و تجاری تشکیل شده و طبق مفاد وقف نامه، هر ساله برای مراسم تعزیه و اطعام در ماه محرم هزینه می‌شود.

صاحب دیوانی ادامه داد: به علت حاکمیت بیماری کرونا سال گذشته و امسال مقرر شد که از عزاداری در مساجد خودداری و پخت هم انجام نشود و کمک‌ها در قالب بن و بسته‌های معیشتی تداوم یابد.

او ادامه داد: میرزا فتحعلی خان صاحب دیوانی، فرزند قوام شبرازی بوده و با تشرف به عتبات عالیات، زمینی خریداری می‌کند و مدرسه‌ای می‌سازد.

صاحب دیوانی خاطرنشان کرد: میرزا فتحعلی خان صاحب دیوانی حاکم فارس بوده و با مراجعت از نجف اشرف اراضی در اختیار خود را با هدف مراسم تعزیه گردانی و اطعام در ماه محرم و تامین مخارج مدرسه فتحیه وقف می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟