مرگ 16 مسافر مینی بوس در سقوط به دره پالنگان


/کارشناسان پلیس راه علت سقوط مرگبار مینی بوس حامل روستاییان مریوانی در محور سروآباد - کامیاران را نقص فنی و بی‌احتیاطی راننده مینی‌بوس اعلام کرد.

این حادثه ساعت ۱۱:۰۵ دقیقه صبح پنجشنبه در حوالی روستای پالنگان در شهرستان کامیاران استان کردستان رخ داد و منجر به مرگ 16 مسافر شد. این مینی‌بوس از روستای برده رشه مریوان عازم زیارتگاه ویس بود.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور اظهار کرد: در این حادثه ۱۶نفر از سرنشینان این مینی‌بوس پیش از رسیدن تیم‌های اورژانس فوت کردند که بین آنها یک کودک نیز دیده می‌شد. با تلاش نیروهای امداد ۱۲ نفر از مجروحان، از جمله یک نوجوان ۱۲ ساله زنده از دره خارج و به مراکز درمانی منتقل شدند. وی ادامه داد: یک نفر از مجروحان به‌دلیل شرایط وخیمی که داشت با بالگرد به بیمارستان سنندج منتقل شد و ۲ نفر از مصدومان در وضعیت وخیم قرار دارند. سرهنگ «عیسی گوهری» رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان نیز در تشریح این خبر اظهار داشت: پیرو خبری مبنی بر وقوع سانحه رانندگی در کیلومتر ۴۲ محور فرعی سروآباد - کامیاران بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی با بیان اینکه تیم ویژه پلیس راه وقوع این سانحه رانندگی را بررسی کرد، بیان داشت: کارشناسان وقوع این حادثه را بی‌احتیاطی راننده مینی‌بوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از نقص فنی در سیستم ترمز به علت استفاده مکرر در شیب سرازیری اعلام کردند. پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز گفت: با اعلام موضوع و درخواست پشتیبانی عملیات از جمعیت هلال احمر؛ بلافاصله پنج تیم امداد و نجات هلال احمر شهرستان‌های کامیاران و سروآباد شامل سه آمبولانس، دو خودرو کمک دار و یک خودرو مجهز به ست امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند و با همکاری دیگر عوامل امدادی نسبت به رهاسازی ۱۶ فوتی و امداد به 12 مصدوم و انتقال مصدومین حادثه به بیمارستان‌های کامیاران و سنندج اقدام کردند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: همه سرنشینان مینی‌بوس ساکن یکی از روستاهای مریوان بوده و در جاده پالنگان به این حادثه مرگبار دچار شدند.

دستور وزیر راه و شهرسازی

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که همراه رئیس‌جمهوری در سفر استانی به سیستان و بلوچستان بسر می‌برد پس از شنیدن خبر سانحه سقوط مرگبار مینی بوس برای بررسی دقیق این حادثه دستوری ویژه صادر کرد. قاسمی گفت: کمیسیون‌ ماده‌های ۱۱ و ۱۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به سرعت تشکیل و گزارش مربوط در کمیسیون ایمنی راه‌ها مورد بررسی و دستورات لازم برای جلوگیری از وقوع سوانح مشابه، ابلاغ می‌شود. وی اضافه کرد: پس از بررسی کارشناسی گزارش کامل سانحه با بررسی تمامی ابعاد آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه