ورود سویه جدید ویروس کرونا به انگلیس


ورود سویه جدید ویروس کرونا به انگلیس

خبرگزاری آریا- سویه جدید قدرتمند‌تر ویروس کرونا و مقاوم در برابر واکسن، وارد انگلیس شد.

ورود سویه جدید ویروس کرونا به انگلیس
خبرگزاری آریا- سویه جدید قدرتمند‌تر ویروس کرونا و مقاوم در برابر واکسن، وارد انگلیس شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سویه جدید ویروس کرونا با نام «مو» (Mu) وارد انگلیس شد. سویه جدید که گفته می‌شود قدرتمند‌تر است و می‌تواند خطر مقاومت در برابر واکسن یا اصطلاحا "فرار ایمنی" داشته باشد وارد انگلیس شده است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است پایش سویه «مو» را که نخستین بار در ماه ژانویه در کلمبیا شناسایی شد، آغاز کرده است. این سازمان در هفته نامه همه‌گیرشناسی خود نوشته که سویه جدید ویروس کرونا با نام علمی "بی 1.601" به عنوان "سویه بعدی" ویروس کرونا طبقه بندی شده است. سازمان جهانی بهداشت هشدار داده این سویه دارای جهش‌هایی است و تأکید می‌کند که برای درک بهتر ویژگی‌های آن به مطالعات بیشتری نیاز است.
تارنمای روزنامه ایوینینگ استاندارد نوشت: سازمان جهانی بهداشت سویه‌های خاص یا سویه‌هایی را که باید پایش و پیگیری شوند، با حروف الفبای یونانی نامگذاری می‌کند تا همگان بتوانند نام آن را به راحتی تلفظ کنند و همچنین از کاربرد نام کشور‌ها و هرگونه اتهام زدن به کشور خاصی نیز جلوگیری شود. انگلیس از جمله کشور‌هایی است که به نسبت جمعیت دارای بیشترین بیماران و جان باختگان کرونا در جهان است. بر اساس آمار اعلامی وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس، شمار جان باختگان کرونا در این کشور به 133 هزار و 41 نفر رسیده است و تاکنون 6 میلیون و 904 هزار و 980 نفر نیز به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند.
مرکز ملی آمار انگلیس چندی پیش اعلام کرد: تاکنون در گواهی فوت یکصد و 54 هزار نفر در این کشور علت مرگ ابتلا به کووید-19 درج شد. دولت انگلیس فقط افرادی را که تا 28 روز پس از ابتلا به کرونا جان ببازند قربانی کرونا محسوب می‌کند. در حالی شمار جان باختگان و مبتلایان کرونا در انگلیس همچنان در حال افزایش است که اعلام شد بیش از 38 میلیون نفر از جمعیت حدود 67 میلیون نفری انگلیس هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند. کارشناسان بهداشت و درمان در انگلیس تاکید کردند: واکسن کرونا به طور چشمگیری از شمار بیماران بد حال و مرگ مبتلایان کرونا کم کرده است، اما افرادی که واکسن زده اند نباید به پشتوانه واکسن، شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را به ویژه در مراکز سربسته و پر تردد نادیده بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل