بازگشت «روزگار قریب» و میزبانی از بازیگر سریال «نون.خ»


بازگشت «روزگار قریب» و میزبانی از بازیگر سریال «نون.خ»

تهران-ایرنا- پخش «روزگار قریب» از امشب برای آی‌فیلمی‌ها، حضور مجید جلالی در برنامه شبانه «دست در دست»، میزبانی «شب فیروزه‌ای» از بازیگر سریال «نون.خ» و مرور کتاب «تذکرة الاولیا» در رادیو فرهنگ از مهم ترین اخبار امروز صداوسیماست.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی صداوسیما، سریال خاطره‌انگیز روزگار قریب از امشب مهمان آی‌فیلمی‌ها می‌شود.

سریال روزگار قریب به کارگردانی کیانوش عیاری در سال ۸۶ از شبکه سه سیما پخش شد و به زندگی دکتر قریب در کنار حوادث آن دوران پرداخت. این سریال از قاب کانال فارسی بازپخش می‌شود.

در این اثر ماندگار، زندگی دکتر محمد قریب از سال ۱۲۵۹ هم‌زمان با شروع تحصیلات ابتدایی‌اش تا مرگ وی در سال ۱۳۵۳ روایت می‌شود که هم‌زمان است با وقایع خاص و حساس تاریخی مثل کودتای رضاخان، قحطی تهران در زمان جنگ جهانی دوم، حضور متفقین در ایران و وقایعی نظیر ۳۰ تیر۱۳۳۲.

دکتر قریب ازجمله پزشکانی بود که به‌عنوان پایه‌گذار طب اطفال در کشور شناخته می‌شوند؛ به‌همین منظور در این سریال سعی شده روایت زندگی‌نامه دکتر قریب در بیمارستانی که وی در آنجا بستری بود، به نمایش گذاشته شود.

مهدی‌هاشمی، ناصر هاشمی، شهاب کسرایی، کاوه آهنگر، پرهام کرمی، آفرین عبیسی، مهران رجبی، رضا بابک، محمود بنفشه خواه، فرحناز منافی ظاهر، سپیده ذاکری، مهدی فرخ سیر، مهدی فریمان، سیامک قماشی و اعظم فرهاد در این مجموعه ایفای نقش کرده‌اند.

سریال روزگار قریب هر شب ساعت ۲۲:۰۰ روی آنتن می‌رود و در ساعت‌های ۰۶:۰۰ و ۱۴:۰۰ روز بعد تکرار می‌شود.

رئیس فدراسیون جودو به «نشان ارادت» می‌آید

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو مهمان برنامه «نشان ارادت» شد.

برنامه نشان ارادت در هشتمین قسمت خودش میزبان آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو خواهد بود و با او درباره تاثیر امام حسین (ع) در زندگی‌اش صحبت خواهد کرد. میراسماعیلی که چندسال پیش در برابر حریف خود از رژیم صهیونیستی اسرائیل از بازی انصراف داد، حال از توسلات بازیکن‌ها در بازی‌های ملی حرف خواهد زد.
این برنامه روز شنبه حوالی ساعت۱۷:۳۰ و بازپخش ساعت ۱ بامداد پخش خواهد شد.
نشان ارادت به تهیه‌کنندگی پویان هدایتی و مشارکت ستادبازسازی عتبات در ایام محرم و صفر ازشبکه دو سیما پخش خواهد شد.

ورود «سارا و سامان۲» به شبکه پویا‎

مجموعه سارا و سامان۲ از تولیدات مرکز پویانمایی صبا هر روز ساعت ۸:۳۰ و ۱۰:۳۰ از شبکه پویا روی انتن می‌رود.

این پویانمایی به تهیه کنندگی و کارگردانی ناهید صمدی‌امین در ۱۳ قسمت ۷ دقیقه با تکنیک کات اوت برای گروه سنی خردسال تولید شده است.

در این مجموعه سارا ۶ ساله و سامان ۳ ساله ، همراه پدر کارمند و مادر خانه دار در یک آپارتمان زندگی می کنند. در طبقه دیگر آپارتمان همبازی های آنها، نرگس و نسیم که دوقلوهای ۴ ساله هستند که پدر و مادر دو قلوها علی آقا صاحب سوپر مارکت کوچک محله و مرضیه خانم پرستار درمانگاه هستند. پدر بزرگ سارا و سامان که در محله ای دیگر زندگی می کند، هر وقت به خانه آنها می آید با بچه ها بازی می کند

مدرس بین المللی فیفا مهمان «دست در دست» می‌شود

مجید جلالی بازیکن پیشین و مربی فوتبال شنبه ۱۳ شهریور مهمان برنامه شبانه «دست در دست» می شوند.

دست در دست در این قسمت از برنامه میزبان مجید جلالی می شود که در حال حاضر دبیرکل کانون مربیان فوتبال ایران و مدرس بین‌المللی فیفا است.
وی که به جهت اعتقاد به ارائه بازی فوتبال بر پایه کارهای گروهی و اصولی به کامپیوتر، معلم و تئوریسین فوتبال ایران مشهور است با حضور در این برنامه با سیاوش عقدایی مجری برنامه پیرامون نشر خوبی در جامعه، فعالیت های حرفه ای در دوران مربی گری و ... گفتگویی را رقم می زند.

دست در دست یک شب‌نشینی و دورهمی از جنس مردم است. مهمانانی از اقشار مختلف شامل هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های شناخته شده، نخبگان جوان و نیروهای جهادی دور یک میز کنار هم قرار می‌گیرند و درباره یک موضوع واحد از مباحث روز گرفته تا موضوعات و دغدغه‌های اصلی مردم، کرونا و ... با هم گفت‌وگویی را پیش می‌برند.
دست در دست کاریست از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدّادی و اجرای سیاوش عقدایی که جمعه ساعت ۲۳:۰۰ و شنبه و یکشنبه ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می شود.

بازیگر سریال نون. خ مهمان امشب شب فیروزه‌ای

برنامه شب فیروزه‌ای امشب شنبه ۱۳ شهریورماه ساعت ۲۲ از خانه کرد (موزه مردم شناسی) سنندج روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

این برنامه با همکاری سیمای مرکز کردستان امشب میزبان صهبا شرافتی بازیگر نقش روناک در سریال نون خ و محمد میمنت خواننده اهل سنندج به همراه گروه دف نوازان کردستان خواهد بود.
پخش تصاویر و میان برنامه در کنار انعکاس ظرفیت های مذهبی، گردشگری، فرهنگی و اقتصادی استان کردستان از بخش های این برنامه است.
شب فیروزه ای هر شب از ساعت ۲۲ به مدت ۴۵ دقیقه همزمان از شبکه های تهران و سیمای کردستان با اجرای سید مرتضی حسینی و فرید آریا نژاد تماشایی می‌شود.
این برنامه به تهیه کنندگی مهدی نیک‌روش هر هفته از شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۲ تقدیم نگاه مردم ایران می‌شود.

بهروز رضوی در رادیو فرهنگ تذکرة الاولیا می‌خواند

برنامه رادیو کتاب، از ۱۳ شهریور به خوانش کتاب تذکرة الاولیاء عطار نیشابوری با صدای بهروز رضوی اختصاص دارد. بهروز رضوی در برنامه رادیو کتاب که ساعت ۲۳:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود بخش هایی از کتاب تذکرة الاولیا را می‌خواند.

عطار در تذکرة الاولیا، نمونه‌هایی از رفتار، کردار، افکار و گفتار هر عارفی را بیان کرده است. البته تأکید او بر گفتار است و هدفش این بوده که این گفتارها درس عملی برای دیگران باشند. او بیش از آنکه در صحت روایات دقت کند، به تأثیر تربیتی آنها توجه دارد.

بخش هایی از این کتاب و شرح حال افراد معروف و اثرگذار نام برده شده در حکایات تذکره الاولیا این هفته در رادیو کتاب توسط بهروز رضوی روایت می‌شود.

رادیو کتاب را از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳:۳۰ به تهیه کنندگی فریده گودرزی ‌با صدای بهروز رضوی روی موج اف ام ۱۰۶مگاهرتز و ای ام ۵۸۵ کیلوهرتز رادیو فرهنگ بشنوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی