متن نمایش و شکل ظاهری عروسک در صداگذاری با اهمیت است


متن نمایش و شکل ظاهری عروسک در صداگذاری با اهمیت است

نوشین فرهادی مدرس بیست و یکمین نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی از دو عامل مهم متن نمایش و شکل و شمایل عروسک جهت طراحی صدای عروسک سخن گفت‌.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ با حضور اعضای علاقمند بیست و یکمین نشست انجمن هنرهای نمایشی به شکل مجازی برگزار شد.

فرهادی مدرس جدیدترین نشست انجمن هنرهای نمایشی ضمن بیان چگونگی صداگذاری روی عروسک‌ها گفت: در روند طراحی صدای عروسک دو عامل متن نمایش و شکل و شمایل عروسک با اهمیت می‌باشد.

این کارگردان نمایش افزود: ما باید پس از شناسایی چهره و شخصیت عروسک صداگذاری را انجام دهیم؛ اما لازم نیست حتما صدایمان را تغییر دهیم.

وی در ادامه گفت: در عروسک‌گردانی حالت چهره، شکل دهان و صورت عروسک در تعیین فرم دهان و صورت عروسک تعیین‌کننده است و از این طریق می‌توان تغییرات را انجام داده و صداگذاری کرد.

فرهادی در ادامه گفت: اگر عروسک‌گردان و صداپیشه یک نفر باشه کار صداگذاری خیلی راحت‌تر پیش خواهد رفت؛ اما اگر عروسک‌گردان و صدا پیشه یکی نباشد صدا پیشه بر اساس مشاهده حرکات و رفتار یک عروسک می‌بایست صداپیشگی کند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که صداپیشگی در شناخت شخصیت عروسک مهم‌تر از صداسازی است؛

مطالبی را درباره قدرت تخیل و فانتزی‌ها عنوان کرد.

این مدرس کشوری گفت: یک صداپیشه باید بتواند با هر شی در دسترس یک شخصیت خلق کند، اشیا ساده و در دسترسی همانند لیوان، لباس ، خودکار و... می‌تواند یک کارکتر عروسکی بسازد.

در ادامه‌ی این نشست تصویر یک شخصیت عروسکی نمایش داده شد و از اعضا خواسته شد شخصیت عروسک را از شکل ظاهری آن حدس بزنند و سپس به صورت بداهه صداپیشگی کنند.

در پایان بیست و یکمین نشست انجمن هنرهای نمایشی کتاب درآمدی بر فانتزی نوشته شیوا مسعودی به عنوان منبع آموزشی معرفی شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ با حضور اعضای علاقمند بیست و یکمین نشست انجمن هنرهای نمایشی به شکل مجازی برگزار شد.

فرهادی مدرس جدیدترین نشست انجمن هنرهای نمایشی ضمن بیان چگونگی صداگذاری روی عروسک‌ها گفت: در روند طراحی صدای عروسک دو عامل متن نمایش و شکل و شمایل عروسک با اهمیت می‌باشد.

این کارگردان نمایش افزود: ما باید پس از شناسایی چهره و شخصیت عروسک صداگذاری را انجام دهیم؛ اما لازم نیست حتما صدایمان را تغییر دهیم.

وی در ادامه گفت: در عروسک‌گردانی حالت چهره، شکل دهان و صورت عروسک در تعیین فرم دهان و صورت عروسک تعیین‌کننده است و از این طریق می‌توان تغییرات را انجام داده و صداگذاری کرد.

فرهادی در ادامه گفت: اگر عروسک‌گردان و صداپیشه یک نفر باشه کار صداگذاری خیلی راحت‌تر پیش خواهد رفت؛ اما اگر عروسک‌گردان و صدا پیشه یکی نباشد صدا پیشه بر اساس مشاهده حرکات و رفتار یک عروسک می‌بایست صداپیشگی کند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که صداپیشگی در شناخت شخصیت عروسک مهم‌تر از صداسازی است؛

مطالبی را درباره قدرت تخیل و فانتزی‌ها عنوان کرد.

این مدرس کشوری گفت: یک صداپیشه باید بتواند با هر شی در دسترس یک شخصیت خلق کند، اشیا ساده و در دسترسی همانند لیوان، لباس ، خودکار و... می‌تواند یک کارکتر عروسکی بسازد.

در ادامه‌ی این نشست تصویر یک شخصیت عروسکی نمایش داده شد و از اعضا خواسته شد شخصیت عروسک را از شکل ظاهری آن حدس بزنند و سپس به صورت بداهه صداپیشگی کنند.

در پایان بیست و یکمین نشست انجمن هنرهای نمایشی کتاب درآمدی بر فانتزی نوشته شیوا مسعودی به عنوان منبع آموزشی معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس