تقدیر تیم ملی والیبال نشسته از مادر شهید بابایی


تقدیر تیم ملی والیبال نشسته از مادر شهید بابایی

توکیو- ایرنا- اعضای تیم ملی والیبال نشسته ایران پس از قهرمانی در بازی های پارالمپیک توکیو 2020 در اقدامی پسندیده با اهدای دسته گل ویژه قهرمانی خود به «کونیکا یامامورا» مادر شهید محمد بابایی، از وی تقدیر کردند.

به گزارش ایرنا، تیم والیبال نشسته ایران امروز(شنبه) در فینال پارالمپیک توکیو با برتری مقابل روسیه، به مقام قهرمانی این دوره از بازی‌ها دست یافت.

این تیم در بازی پایانی مقابل روسیه قرار گرفت و در پایان به برتری سه بر یک رسید. تیم کشورمان ست‌های اول، دوم و چهارم این دیدار را با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۷ به سود خود خاتمه داد. روسیه هم در ست سوم با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ پیروز شد.

تیم ملی والیبال نشسته بعد از کسب تک طلای تیمی کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ با حضور نزد «کونیکا یامامورا» مادر شهید محمد بابایی در سالن مسابقات ضمن تقدیم دسته گل ویژه قهرمانی، از حضور وی در محل مسابقات قدردانی کردند.

شاگردان هادی رضایی موفق شدند هفتمین مدال طلای ادوار پارالمپیک را در توکیو ضرب کنند. ایران در ۹ دوره حضور در این بازی ها موفق به کسب هفت مدال طلا و ۲ نقره شده است.

ایران در پارالمپیک سال‌های ۱۹۸۸، ۱۹۹۲، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ موفق به کسب مدال طلا شد و در پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن با باخت به بوسنی به مدال نقره رسید. همچنین تیم بوسنی در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن موفق به شکست ایران در فینال شد.

ایران در پارالمپیک های ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو سه مدال دیگر کسب کرد تا هفت مدال طلای این رشته به کلکسیون افتخارات ورزش ایران اضافه شود.

کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز به کار خود پایان داد و در رتبه دوازدهم جدول توزیع مدال ها قرار گرفت.

کاروان پارالمپیک ایران در پانزدهمین دوره بازی‌ها با کسب ۲۴ نشان (هشت طلا، ۹ نقره و هفت برنز) در جایگاه پانزدهم ایستاد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم