برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی در آبان‌ماه


برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی در آبان‌ماه

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی از برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در تاریخ 26 و 27 آبان ماه در اصفهان خبر داد.

جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی به عنوان اولین و برترین رویداد فن‌آوری و فن‌آفرینانه کشور تلاش می‌کند تا با حمایت و تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای حل مسائل و چالش‌های اساسی کشور گام بردارد.

شناسایی و معرفی واحدهای فناور و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران به عنوان یکی از اهدف اصلی جشنواره، گامی بلند جهت توسعه فناوری و شکوفایی اقتصاد ملی با حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان و توان نخبگان ایران است.

عبرالرضا کبیری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به صورت سالیانه توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای برگزار می‌شود که بخش‌ مسابقه‌ای با تغییری نسبت به دوره های قبلی در دو بخش فن آفرینی و تجاری سازی فناوری و طراحان کسب و کار برگزار می شود. بخش‌های غیرمسابقه‌ای نیز شامل فرصت‌های سرمایه‌ گذاری، نشست‌های انتقال تجربه و نمایشگاه است.

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با اعلام تغییرات در شانزدهمین دوره جشنواره نسبت به سال گذشته، گفت: تغییرات به این شکل است که فرصت های سرمایه گذاری که در دوره قبلی برگزار می شد با دو کارگروه طراحان کسب و کار و فن آفرینی و تجاری سازی فناوری ادغام شده است.

کبیری هدف از این کار را راهیابی تیم های آماده تجاری سازی به مراحل پایانی مسابقه اعلام کرد و افزود: در نظر داریم تیم هایی که قابلیت تجاری سازی داشته باشد و برای جذب سرمایه گذار معرفی شوند.

وی ادامه داد: در بخش غیر مسابقه ای بخشی به عنوان کافه سرمایه ایجاد شده که در آن تیم ها و سرمایه گذار با هم مذاکره دوجانبه تحت مدیریت جشنواره انجام می دهند، بنابراین از مراحل اولیه داوری داوران در کنار تیم ها هستند و نظر می دهند.

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی اعلام کرد: از دوره قبل جشنواره تا کنون حدود ۱۵۰ جلسه کافه سرمایه برگزار شده است.

وی با تاکید براینکه این تغییرات به جشنواره غنای بیشتری می دهد، خاطرنشان کرد: این کار با بررسی و مطالعه دوره های قبلی تصمیم گیری شده است. در بخش طراحان کسب و کار نیز تیم هایی که در مرحله تجاری سازی هستند وارد می شوند و اکنون در بیشتر موارد دریافت شده این موضوع مشهود است.

کبیری با اعلام برگزاری جشنواره امسال به صورت مجازی گفت: فعلا جشنواره به شیوه مجازی برنامه ریزی شده که بسته به تصمیم گیری ستاد کرونا اعلام می شود، اما سعی خواهیم کرد برخی بخش های جشنواره نیز به صورت حضوری برگزار شود.

وی همچنین به برنامه پل که از سال گذشته استارت آن در جشنواره خورد، اشاره کرد و گفت: در این برنامه تیم ها ایده خود به سرمایه گذاران معرفی و مذاکرات نهایی انجام می شود و موارد منجر به قرارداد در دوروزه جشنواره رونمایی و معرفی خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره شانزدهم را تا آخر شهریور اعلام کرد و افزود: تاکنون حدود ۱۵۰ طرح ثبت نام شده و بسته به استقبال از جشنواره امکان تمدید مهلت ثبت نام وجود دارد.

وی اضافه کرد: برنامه های محتوایی جشنواره قبلی مانند بیست باش، چارسو و برنامه تجربیات موفقیت و شکست با ساختاری جدید در دوره شانزدهم ارائه خواهد شد. نمایشگاه مجازی و مشاوره و منتورینگ نیز همانند دوره قبلی ارائه می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس