تعاونی‌های ‌آران و بیدگل سالانه 60 میلیون دلار صادرات دارند


تعاونی‌های ‌آران و بیدگل سالانه 60 میلیون دلار صادرات دارند

کاشان - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل گفت: تعاونی‌های این شهرستان سالانه افزون بر 60 میلیون دلار صادرات دارند.

به گزارش ایرنا، حسن اربابی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون (۱۳ تا ۱۹ شهریور) افزود: این مقدار صادرات از سوی ۷۲ واحد تولیدی فرش ماشینی عضو شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرش ماشینی آران و بیدگل به کشورهای افغانستان، عراق و برخی کشورهای شرق آسیا انجام شده است.

وی با بیان اینکه آران و بیدگل ۲۸۸ شرکت تعاونی ثبتی دارد، ادامه داد: از این تعداد، ۱۶۸ شرکت تعاونی فعال، ۸۵ شرکت غیرفعال و ۳۵ شرکت هم در حال برنامه‌ریزی برای شروع فعالیت هستند.

به گفته وی، در مجموع شرکت تعاونی‌های آران و بیدگل نزدیک به یک‌هزار و ۷۳۴ نفر اشتغال ایجاد کردند و ۲ هزار و ۱۸۵ مرد و ۶۷۴ نفر زن عضو دارند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل اظهار داشت: ۲ شرکت‌تعاونی این شهرستان شامل شرکت‌های سهام عدالت با ۶۹ هزار و ۶۵۴ نفر عضو و توسعه پایدار با یک‌هزار و ۲۳۹ نفر هستند.

وی اضافه کرد: سرمایه ثبتی شرکت‌های تعاونی آران و بیدگل نزدیک به ۴۲ میلیارد تومان است که بیشتر در حوزه های صنعت، کشاورزی، دامداری و سلامت فعالیت دارند.

بهره‌برداری از سه شرکت تعاونی در هفته تعاون

اربابی خاطر نشان کرد: سه شرکت تعاونی در هفته تعاون در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که نزدیک به ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی در آنها انجام شده است.

وی افزود: این شرکت تعاونی‌ها شامل شرکت تعاونی تولید مرغ تخمگذار با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد تومان، شرکت تعاونی تولید ورق و کرکره با سه میلیارد تومان و شرکت تعاونی تولید بسته‌بندی سبزیجات بانوان با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان است که در مجموع این سه شرکت افزون بر ۲۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی ایجاد تعاونی ها در ایجاد توسعه پایدار خاطرنشان کرد: خبرنگاران در ایجاد فرهنگ سازی نقش مهمی دارند که ضروری است همچنان به این مهم توجه داشته باشند.

بیش از ۸۰۰ واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال افزون بر ۱۸ هزار نفر در آران‌ و بیدگل فعالیت دارند.

شهرستان آران‌وبیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۶ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی