6 نیاز اساسی که به یک ازدواج شاد و موفق کمک می کنند


ازدواج نیز مانند نیاز ما به آب و غذا و آزادی یک نیاز غریزی و مهم است که باید به خوبی به آن پاسخ دهید تا زندگی شادی داشته باشید.

ازدواج نیز مانند نیاز ما به آب و غذا و آزادی یک نیاز غریزی و مهم است که باید به خوبی به آن پاسخ دهید تا زندگی شادی داشته باشید.

اما ازدواج به تنهایی نمی تواند منجر به خوشبختی شما شود مگر ان که به هر یک این 6 نیاز اساسی درست پاسخ دهید.

1. نیاز به بقا

مشکلات زندگی زناشویی با مسائل اقتصادی گره خورده اند. نیاز افراد مختلف به بقا بر اساس برنامه ژنتیکی آن ها متفاوت است.

2. قانون

فقر باعث فلاکت و بدبختی می شود و ازدواج هم از این قانون مستثنی نیست. ثروت خوشبختی نمی آورد ولی فقر بدبختی می آورد. در بیشترین زندگی های مشترک رایج ترین تفاوت در نیاز به بقا، بر سر مسائل اقتصادی است.

6 نیاز اساسی که به یک ازدواج شاد و موفق کمک می کنند

3.نیاز به عشق و احساس تعلق

هسته ژنتیکی یک ازدواج. همان گونه که ما کنترلی بر رفتار دیگران نداریم، نمی توانیم دیگران را مجبور کنیم که به ما عشق بورزند. زنان نسبت به مردان و شاید به خاطر نقششان به عنوان مادر احساس نیاز بیشتری به عشق و احساس تعلق دارند. رابطه جنسی برای زنان بیشتر با نیاز به "عشق و احساس" تعلق پیوند دارد. رابطه جنسی در مردان با نیاز به "بقا" پیوند دارد.

4. نیاز به قدرت

راز ازدواج در ژن های ما نهفته است. بر خلاف چهار نیاز دیگر که در حیوانات هم یافت می شود، نیاز به قدرت ویژه انسان است. حداقل احترامی که نیاز داریم این است که فردی که برایش احترام قائلیم، در خوش بینانه ترین حالت همسرمان، به حرف های ما گوش دهد. شاید قدرت ریشه ژنتیکی کنترل بیرونی باشد. از آنجا که قدرت یک نیاز ژنتیکی است، نمی توان از دست آن رها شد، اما رفتار کنترل گرانه پایه ژنتیکی ندارد و مانند همه رفتارهایمان انتخابی است.



5. نیاز به آزادی

چالشگر ازدواج. ماهیت ازدواج، از دست دادن آزادی های شخصی است. این یک قانون است که افراد با نیاز کمتر به آزادی نسبت به افرادی که آزادی بیشتری می طلبند و تمایل دارند تنها باشند، زندگی مشترک رضایتمند تری دارند. گفت و گو کردن تنها راه حل مشکلات مربوط به آزادی است. اگر طرفین نپذیرند که هر یک به مقدار معینی آزادی نیاز دارند، زندگیشان رنگ رضایت و خشنودی نخواهد دید.

6 نیاز اساسی که به یک ازدواج شاد و موفق کمک می کنند

اگر از فردی بخواهیم بخشی از آزادی مورد نیاز خود را محدود کند، به این معنی است که از او بخواهیم دردی را تحمل کند که رنجش آن بیش از ارزش ازدواج نزد اوست. تنها امید این است که شدت نیاز به عشق و احساس تعلق در آن فرد از میزان نیاز به آزادی او بیشتر باشد. وابستگی عاطفی نیز یک رفتار کنترل گرانه است، توسط یادگیری تئوری انتخاب می توان فضای خالی نبود همسر را پر کرد.

6. نیاز به تفریح

نیازی که سهل تر از سایر نیازها در ازدواج تامین می شود. هر قدر حیوانی پیشرفته تر باشد، طول دوره یادگیری و مدت بازی او بیشتر است. گرایش به رابطه جنسی و حتی عشق در طول زندگی می تواند کمرنگ شود ولی تفریح و شادی همیشه تازه می ماند، زیرا تفریح همیشه جهت تازه ای به خود می گیرد و تقریبا هیچ محدودیتی برای شاد زیستن وجود ندارد. هنگامی که دو زوج سعی کنند در کنار هم شاد باشند، به محض شروع این کار انجام کنترل گری در آن ها کاهش پیدا می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا