فرماندار: شهروندان مهریز بدون توجه به شایعات، واکسن بزنند


فرماندار: شهروندان مهریز بدون توجه به شایعات، واکسن بزنند

یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: شهروندان به برخی شایعات در باره واکسن در فضای مجازی توجه نکنند و خود را در برابر کرونا واکسینه کنند.

به گزارش ایرنا، رضا زارع‌زاده مهریزی روز دوشنبه در جریان بازدید از مرکز تجمیع واکسیناسیون و دریافت واکسن برکت افزود: سرعت واکسیناسیون در شهرستان به نسبت خوب است اما بخشی از جامعه هدف برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون در شهر و مناطق روستایی انجام می‌گیرد ادامه داد: بدون شک اگر این روند ادامه یابد و مردم استقبال کنند نتایج آن را در آینده‌ نزدیک خواهیم دید و همراهی مردم نقش مهمی در پیشگیری و مهار کرونا در منطقه دارد.

این مسئول گفت: با توجه به وضعیت حاد کرونا به ویژه ویروس دلتا در سطح کشور باید مردم از هرگونه تجمع و برگزاری هرگونه مراسم و دورهمی‌ها برای عبور کامل از شرایط کنونی جدا خودداری کنند و همه شهروندان با رعایت کامل نکات بهداشتی از ترددهای غیرضرور پرهیز کنند.

زارع زاده مهریزی بیان کرد: کادردرمان و پرستاران از ابتدای شیوع کرونا تاکنون برای پیشگیری و معالجه بیمران تلاش‌های زیادی را انجام دادند ولی اگر همکاری مردم و رعایت نکات بهداشتی نباشد قطعا به نتیجه کامل نمی‌رسیم و باید همه همکاری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به فوت پنج نفر، شبانه روز گذشته در استان گفت: از این تعداد یک نفر در بافق، ۲ تن در میبد و همین تعداد هم در شهرستان یزد قربانی بیماری کووید ۱۹ شدند.

به گزارش یکشنبه شب روابط عمومی این واحد دانشگاهی ، سید ابراهیم سلمانی افزود: در این مدت ۷۹۱ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا در مراجعه به مراکز درمانی ، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی سازمان جهانی بهداشت ، ۲۴۹ فرد مبتلای قطعی به بیماری یادشده در استان شناسایی شدند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و تاکنون ۴۰ درصد شهروندان واجد شرایط واکسن دریافت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد