فیلم: عوارض کرونا در دیابتی‌ها بیشتر از دیگران است


فیلم: عوارض کرونا در دیابتی‌ها بیشتر از دیگران است

اصفهان-ایرنا- دکتر علی کچویی فوق تخصص غدد داخلی و متابولیسم گفت: آمارها نشان می‌دهد که شدت و میزان عوارض کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در بیماران دیابتی 1.5 تا 2 برابر بیشتر از بیماران غیر دیابتی است.

دکتر کچویی اظهار داشت: با توجه به اینکه بالابودن قندخون، سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، انتظار می‌رود بیماران مبتلا به دیابت بیش از افراد غیر دیابتی کرونا بگیرند، اما آمار و بررسی‌ها حاکی از نبود تفاوت میان میزان احتمال ابتلا به کرونا میان افراد دیابتی و غیردیابتی است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد شدت بیماری کرونا در بیماران دیابتی بیشتر از افراد غیردیابتی است و مرگ و میر ناشی از کرونا نیز در این افراد حدود۱.۵ تا ۲ برابر بیشتر از افراد با قندخون نرمال است.

فوق تخصص غدد داخلی و متابولیسم با اشاره به افزایش قند خون افراد مبتلا به کرونا در طول دوره درمان آن‌ها گفت: امکان درگیری لوزالمعده، پانکراس و سلول‌های جزیره‌ای در زمان ابتلا به کرونا و درنتیجه احتمال ابتلا به دیابت در افراد، به خصوص در افراد مستعد وجود دارد.
او با تاکید بر اهمیت کنترل قند خون توصیه کرد: لازم است بیماران مبتلا به کرونا واکسن دریافت کنند و ضمن مصرف مایعات و آب زیاد، در صورت بروز تب و علائم دیگر، قند خون خود را چک و کنترل کنند.

خبرنگار: عاطفه قلع‌ریز ، تدوین: عاطفه جعفری‌نژاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده