پرچمداری عفاف و جوانمردی در پارالمپیک 2020


پرچمداری عفاف و جوانمردی در پارالمپیک 2020

شیراز-ایرنا- حمل پرچم کاروان هر کشوری در رقابت های المپیک و پارالمپیک برای هر ورزشکاری از اهمیت زیادی برخوردار است که در این میان، ساره پرچمدار عفاف و جوانمردی در اختتامیه پارالمپیک 2020 توکیو لقب گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا, ساره جوانمردی پیش از آن در پارالمپیک توکیو پس از دریافت مدال طلای تیراندازی در جایگاه روی زانو نشست تا با نفر دوم و سوم که ویلچرنشین بودند هم ردیف شود و این اقدام وی گویای روحیه جوانمردی بود که شهرت و فامیل وی نیز هست.
پوشش کامل و حجاب و عفاف این بانوی شیرازی همچنین در آیین اختتامیه پارالمپیک،‌ مدال افتخار دیگری برای او شد.

میرزایی نخستین پرچمدار فارس در پارالمپیک
محمدرضا میرزایی جانباز پر افتخار استان فارس و دارنده چندین مدال رنگارنگ پارالمپیک ٰ‌جهانی و آسیایی نخستن ورزشکار استان فارس است که افتخار حمل پرچم کشورمان را در پارالمپیک داشته است.
میرزایی در سال ۲۰۰۸ در المپیک پکن پرچمدار کاروان کشورمان بود. در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو هم ساره جوانمردی پرچمدار شد تا فارسی ها افتخار دوبار پرچمدار شدن در پارالمپیک در کار نامه داشته باشند.

پرچمداری عفاف و جوانمردی در پارالمپیک 2020محمدرضا میرزایی نخستین ورزشکار اهل فارس که پرچمدار ایران در پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن بود

ارزش حمل پرچم
حمل پرچم کشور برای هر ورزشکاری ارزش زیادی دارد و افتخار بزرگی‌ است،‌ برای همین است که برای انتخاب پرچمدار در مراسم افتتاحیه و یا اختتامیه بازیها همیشه با حاشیه زیادی همراه است و بسیاری از ورزشکاران حق خود می دانند که به این افتخار بزرگ دست یابند.
در بازیهای المپیک ۱۹۶۴ توکیو در حالی که جهان پهلوان غلامرضا تختی به عنوان پرچمدار انتخاب شده بود اما بنا به دلایلی مسئول کاروان ایران پرچم را از تختی گرفت و پس از آن هیچ کدام از کشتی گیران به پاس احترام به تختی حاضر نشدند پرچم را به دست بگیرند تا اینکه رییس وقت کاروان ورزشی کشورمان مجبور شد پرچمدار شود.

افتخارات محمدرضا میرزایی
محمدرضا میرزایی که پیش از این افتخار پرچمداری پارالمپیک را برای فارس به ارمغان آورده است، پیش از این گفته است: در پارالمپیک بارسلون در سال ۱۹۹۲ که نخستین سال حضورم بود در ماده پرتاب نیزه مقام چهارم کسب کردم و سپس در چهار دوره متوالی پارالمپیک از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۰۸ در پرتاب ها چهار مدال طلا کسب کردم ضمن اینکه در مسابقات جهانی استوک مندیل انگستان و چند مسابقه جهانی دیگر در فرانسه ،آلمان و سایر کشورها جمعا ۲۸ مدال رنگارنگ بدست آوردم و در پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن هم پرچمدار کاروان ایران شد.

گنجینه افتخارات جوانمردی
گنجینه افتخارات ساره جوانمردی در رشته تیراندازی نیز یک نشان طلا پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۲ نشان طلا ۲۰۱۶ ریو ، یک برنز پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، پنج طلا و ۲ نقره و یک برنز قهرمانی جهان، سه طلا و ۲نقره مسابقات جام جهانی، چهار طلا و یک نقره بازی های پارا آسیایی در تپانچه ۱۰ متر و ۵۰متر ، ۲ بار عنوان برترین ورزشکارماه جهان ، بهترین بانوی ورزشکار آسیا ٰ، پرچمدار مراسم افتتاحیه بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و پرچمدار مراسم اختتامیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

مدال آوران فارس در پارالمپیک توکیو
ورزشکاران شرکت کننده از استان فارس در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو یک طلا توسط ساره جوانمردی در تپانچه، یک طلا و یک نقره توسط مهدی اولاد در پرتاب وزنه و دیسک کسب کردند.
همچنین سمیرا ارم دستش از مدال کوتاه ماند و مجتبی کمالی دیگر ورزشکار شرکت کننده استان فارس در این رقابت ها به همراه تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در رده نهم قرار گرفت.

کاروان سردار دل‌ها
کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو با ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز با ۲ پله صعود نسبت به پارالمپیک ریو در رده سیزدهم قرار گرفت تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازیهای پارالمپیک به ثبت برسد.
چین با با ۹۶ طلا، ۶۰ نقره و ۵۱ برنز در صدرجدول رده بندی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفتٰ ٰانگلستان با ۴۱ طلا، ۳۸ نقره و ۴۵ نقره دوم شد و آمریکا با ۳۷ طلا، ۳۶ نقره و ۳۱ برنز در جای سوم قرار گرفت.
شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم لغایت چهاردهم شهریور ماه در توکیو برگزارشد و کاروان ایران که با نام سردار دل ها شرکت داشت ، با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی