اتصال 106 شغل خانگی به بازار توسط جهاد دانشگاهی یزد


اتصال 106 شغل خانگی به بازار توسط جهاد دانشگاهی یزد

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از اتصال 106 نفر شاغل در فاز دوم طرح مشاغل خانگی به بازار کار خبر داد و گفت: پیوند تعداد بیشتری از افراد به بازار فروش از برنامه های مهم فاز سوم از طریق جهاد دانشگاهی استان خواهد بود.

"فریبا آیت الهی" در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طرح مشاغل خانگی در ابتدا از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آسیب شناسی و مطاله شد و پس از آن در سال ۱۳۹۶ در ۹ استان کشور به صورت پایلوت راه اندازی شد و پس از آن در دستور کار تمام استان ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از تصویب طرح مشاغل خانگی در دبیرخانه این طرح، سازمان جهاد دانشگاهی مجری آن در استانها شد، تصریح کرد: از ان جایی که طرح های قبلی مشاغل خانگی پایدار نبود، جهاددانشگاهی با افزایش آگاهی و مطالعه و تحقیق روی مشاغل بر اساس ویژگی ها و پتانسیل هر شهرستان توانست به ارتقا و توسعه این طرح در استان بپردازد.

آیت اللهی بیان کرد: این طرح بر سه پایه مطالعه و تحقیق، آموزش و اتصال به بازار نهاده شده است.

وی افزود: ۵۴ هزار و ۳۰۰ متقاضی در سامانه ثبت نامی جهاد دانشگاهی کشور ثبت نام کرده بودند که بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ نفر از آن ها مربوط یزد می باشند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: ارائه مشاوره عمومی و انفرادی، برگزاری جلسه با افراد با تجربه، بازدید از مراکز اشتغالزایی استان، آموزش یک هزار و ۹۵۶ متقاضی، آموزش حقوقی یک هزار و ۹۴۱ نفر، آموزش مهارتی ۳۹۱ نفر و برگزاری دوره های پیشران و مشاوره ای به ۳۶ نفر از عمده اقدامات جهاد دانشگاهی در فاز دوم این طرح بود که خوشبختانه ۱۰۶ نفر از متقاضیان پس از گذراندن مراحل، به بازار کار پایدار دست یافتند.

وی افزود: تا کنون طی این طرح هفت شبکه شغلی شامل کاربافی، زیلو بافی، خیاطی، تابلوفرش، برنامه نویسی و خدمات چاپ و نشر ایجاد شده که امیدواریم به ۱۰ شبکه شغلی دیگر افزایش یابد.

ناظر طرح مشاغل خانگی در استان با ذکر اینکه قسمتی از فاز سوم این طرح نیز آغاز شده است، افزود: اتصال تعداد بیشتری از افراد به بازار کار از مهمترین اقدامات جهاد دانشگاهی در فاز سوم خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا