ایمن سازی جاده‌ها اولویت نخست حوزه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد


ایمن سازی جاده‌ها اولویت نخست حوزه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

یاسوج- ایرنا- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اجرایی شدن تمامی مصوبات کمیسیون راه ها ، ایمن سازی جاده ها را اولویت نخست حوزه عمرانی این استان برشمرد.

کیامرث حاجی زاده شاگاه دوشنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه های استان در یاسوج، اظهار داشت: راه، آب و ساماندهی ورودی و خروجی شهرها با هدف کاهش ترافیک درون شهرها سه اولویت اصلی حوزه معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خلا فرهنگی و آموزشی موجب بالا بودن تلفات و حوادث رانندگی شده است بر ضرورت توجه به این بخش را خواستار شد.

حاجی زاده با اشاره به اهمیت این کمیسیون برای جلوگیری از تصادفات منجر به مرگ و جرح ، گفت: خلاهای فرهنگی و آموزشی رانندگی احساس می‌شود بنابراین می طلبد رسانه‌ها بویزه خبرگزاری های و صدا و سیما در این خصوص بیشتر و جدی تر پای کار بیایند.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش رانندگی و رعایت مسائل ترافیکی و ایمنی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است، بیان کرد: تلفات بالای حوادث رانندگی به دلیل عدم آموزش رانندگی است.

وی گفت: وقتی تصادفی رخ می‌دهد رسانه‌ها آن را برجسته می‌کنند که این اتفاق افتاده و اگر از ما انتقادی کنند می‌پذیریم اما انتظار می رود در مواردی که تصادف به دلیل عامل انسانی است آنجا ورود داشته و فرهنگ‌سازی کنند.

حاجی زاده از برگزاری نشستی با حضور کمیته ای متشکل از اعضای مرتبط جهت بررسی سوانح و تصادفات خبر داد و تصریح کرد: در این کمیته علت و جزئیات تصادفات و مرگ و میرها در تصادفات مشخص می شود.

وی با بیان اینکه باید در حوزه آموزش و پیشگیری بیشتر کار شود، ابراز داشت: در بحث آموزش رانندگی مانند رعایت مسائل ترافیکی و ایمنی و حق تقدم و سرعت مجاز و دیگر عوامل دخیل در این حوزه نیازمند آموزش ویژه تری است.

ایمن سازی جاده‌ها اولویت نخست حوزه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هرجایی که کنترل کردیم شاهد روند کاهشی میزان تصادفات بودیم، افزود: ۱۱.۵ درصد تلفات رانندگی مربوط به کمربندی یاسوج است که با چهار خطه شدن این محور تلفات کاهش می‌یابد که این پروژه آغاز شده است.

حاجی‌زاده با اشاره به حادثه‌خیز بودن تونل گل زردون در مسیر یاسوج_ بابامیدان و ورودی شهر دهدشت، گفت: پروژه رفع نقاط حادثه‌خیز در مسیر ورودی دهدشت آغاز شده است اما معارضات اجتماعی در مواردی مانع پیشبرد پروژه می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از علل کندی پروژه‌های عمرانی معارضات اجتماعی است، افزود: هر جایی از محورهای استان که پلیس اعلام کند نیاز به نصب نیوجرسی، سرعت‌کاه و سایر علائم رانندگی است همکاری می‌کنیم.

وی در خصوص وضعیت ترافیکی شهر یاسوج، گفت: اولویت شهرداری یاسوج مسائل ترافیکی و دوربین‌های پایش است بنابراین ترافیک و حمل و نقل، آسفالت و ساماندهی وضعیت خیابان‌های شهری و تکمیل و بهره برداری از پل چهارم بشار در دستور کار شهرداری یاسوج قرار گیرد.

حاجی زاده افزود: شهرداری های استان در سال‌جاری باید اولویت خود را بر بحث رفع مسائل ترافیکی درون شهری گذاشته و البته اعتباراتی در این زمینه به شهرداری های استان اختصاص داده می شود و همه مکلف هستند که در بحث فرهنگ سازی مسائل ایمنی و رانندگی مشارکت فعال داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۴۵ میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه‌خیز محور پروژه سوق – دهدشت در سالجاری در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: اولویت تمامی شهرداری های استان در سالجاری باید بحث ترافیک شهری باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس