جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش در چهار محور پذیرای هنرمندان است


جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش در چهار محور پذیرای هنرمندان است

کیش - ایرنا - دبیر جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش گفت: این جشنواره در چهارمین دوره خود در چهار بخش و در 2  فضای کافه و  ساحل پذیرای هنرمندان عرصه تئاتر کشور است.

عباس نجاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلاش برای گسترش، حمایت و تقویت جایگاه تئاتر محیطی و تئاتر کوتاه، هویت بخشی به نمایش های کافه ای و ساحلی و گسترش رویدادهای نمایشی در فضاهای غیر متعارف و حمایت از نمایشهای سنتی ایرانی با پیشینهی اجرا در کافه ها و قهوه خانه ها از اهداف این جشنواره است.

وی اضافه کرد: دیگر اهداف این جشنواره شامل حمایت از گونه ها و اشکال مختلف اجرایی و آثار بینارشته ای، هنر جدید و زبان نو در هنرهای نمایشی (پرفورمنس آرت، اجرای آلترناتیو، تئاتر کاربردی و نمایش های عروسکی)، تولید و حمایت از طرحها و ایدههای خلاق نمایشی و حمایت و تقویت هنرِ عکاسیِ تئاتر در جزیره کیش است.

دبیر جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش یادآور شد: این جشنواره در بخش های مختلف شامل مسابقه نمایش های کافه ای، مسابقه نمایش های ساحلی، مسابقه طرح ها و ایده های اجرایی مکتوب و مسابقه عکاسی تئاتر برگزار می شود.

وی اضافه کرد: شرایط شرکت در مسابقه نمایش های کافه ای شاما حداکثر ۱۰ دقیقه مدت زمان اثر با گروه حداکثر سه نفری، استفاده نکردن از دکور سنگین بوده و تناسب محتوایی و به ویژه شکل اجرایی اثر با فضای کافه (کافه۶۹) است.

نجاری یادآور شد: در بخش مسابقه نمایش های ساحلی نیز مدت زمان آثار نمایشی ارسالی باید حداکثر ۲۱ دقیقه با گروه حداکثر چهار نفری، تناسب با فضای ساحل و بهرهمندی از امکانات ویژه آن (ساحل شنی، چشمانداز وسیع و نیلگون دریا، آب دریا، آمبیانس فضا) از شرایط پذیرش آثار است.

وی بخش مسابقه طرح ها و ایدههای اجرایی مکتوب نیز به منظور تولید و اهمیت بخشی به طرح ها و ایده های خلاق نمایشی ویژه فضای کافه یا ساحل برگزار و به صورت مجزا داوری می شود افزود: شرایط شرکت آثار در این بخش شامل نوشته شدن اثر حداکثر در هفت صفحه، پرهیز از اضافه گویی و ذکر نام اثر و نام مؤلف به‌طور حتم در صفحه نخست است.

دبیر جشنواره تئاتر کوتاه ملی کیش یادآور شد: فراخوان بخش مسابقه عکاسی تئاتر نیز به صورت مجزا در ۲۵ آبان امسال منتشر و در پیوست این اعلان قرار می گیرد که علاقهمندان به شرکت در این بخش باید به سایت جشنواره مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه آدرس الکترونیکی این جشنواره www.kishtheaterfestival.ir است یادآور شد: ثبت نام در این جشنواره تمامی بخش ها به جز عکاسی از ۱۴ شهریور تا ۲۵ مهر سال جاری است.

نجاری افزود: متقاضیان بخش کافه و ساحل به منظور حضور در جشنواره لازم است نسخه از اثر خود را در قالب DVD به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و هنرمندان می توانند در تمامی بخش ها شرکت کنند اما از هر کارگردان یا مولف صرفا یک اثر پذیرفته خواهد شد.

وی گفت: موضوع جشنواره بطورکامل آزاد است اما آثار متناسب با رویکرد و اهداف جشنواره در اولویت انتخاب خواهند بود و علاقه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی جشنواره و یا با شماره ۰۹۳۰۹۱۶۶۹۵۶ تماس حاصل نمایند.

وی اظهار داشت: شرایط برگزاری جشنواره بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و شورای سلامت کیش خواهد بود و فراهم کردن امکان سفر به جزیره کیش از جمله تعهدات دبیرخانه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس