مردم و نیروهای شاغل در خارگ به امکانات درمانی دسترسی ندارند


مردم و نیروهای شاغل در خارگ به امکانات درمانی دسترسی ندارند

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم و نیروهای شاغل در خارگ به امکانات درمانی سایر نقاط استان دسترسی ندارند، باید به صورت ویژه نیز به آن نگاه شود.

عبدالکریم جمیری با اشاره به برگزاری نشست هفته گذشته با حضور رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مدیر درمان تامین اجتماعی، رئیس اورژانس و مدیران حوزه بهداشت و درمان منطقه دوم دریایی سپاه اظهار کرد: ضعف‌ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان خارگ روشن و مشخص است، اگر در طول این سال‌ها به این مشکلات و معضلات توجه می‌شد امروز خارگ چنین وضعیتی نداشت. خارگ منبع درآمد کل کشور بوده و هست، ولی با این همه نعمت و ثروتی که وجود دارد به آن توجهی نشده است.

وی گفت: مردمی که آنجا زندگی می کنند در طول دفاع مقدس و با حضور و مقاومت خود برای خارگ امنیت به ارمغان آورده‌اند. با این ثروت و مقاومت مردم این وضعیت ظلم و بی عدالتی است.

جمیری درخصوص محدودیت هایی که برای توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان خارگ وجود دارد گفت: خارگ محدودیت جمعیت دارد و با توجه به ضریب شهری در سطح بندی محرومیت مانند شهر بوشهر دیده شده است، در صورتی که متناسب با نیاز این جمعیت توسعه امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی درمانی اتفاق نیفتاده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما خارگ را یک جزیره استراتژیک و ویژه می‌دانیم و مردم و نیروهای شاغل در آن به امکانات درمانی سایر نقاط استان دسترسی ندارند، باید به صورت ویژه نیز به آن نگاه شود و به سلامتی ساکنین آن توجه بیشتری شود.

جمیری بیان کرد: نفت با توجه به مسئولیت اجتماعی خود بیمارستان ساخته است ولی پزشک متخصص ندارد، دانشگاه پزشک متخصص دارد ولی تجهیزات ندارد، تامین اجتماعی متخصص و تجهیزات دارد ولی مکانی در اختیار ندارد، در این شرایط نمی‌توان خدمت مناسبی به مردم ارائه داد.

وی گفت: با پیگیری هایی که از طریق سازمان تامین اجتماعی داشتیم مجوز احداث مرکز درمانی در جزیره خارگ صادر شده و بودجه مناسبی هم برای آن در نظر گرفته شده است ولی تاکنون مکان مناسبی برای آن فراهم نشده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجموعه‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و نفت در جزیره خارگ به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند در صورتی که با یک تقسیم کار مناسب و تجمیع امکانات و نیازمندی‌های مردم می‌توان خدمات بیشتر و بهتری ارائه داد.

جمیری اضافه کرد: در شرایط اضطراری که نیاز به انتقال بیمار از طریق اورژانس هوایی یا دریایی است باید با تقسیم مسئولیت بین مجموعه‌های درمانی و پرداخت سهم هر دستگاه، به گونه‌ای عمل شود که مردم آسیب نبینند.

وی بیان کرد:‌ درخصوص اورژانس هوایی من با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مذاکراتی داشتم و ایشان تقبل کرده‌اند که یک سوم هزینه‌ها را تامین کنند ولی اصرار ما این است که سهم تامین اجتماعی باید بیش از اینها باشد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استان ما درآمدهای زیادی نصیب تامین اجتماعی می‌کند و بخش عمده ای از ساکنان جزیره خارگ نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، طبق قانون سازمان تامین اجتماعی می توان یک سوم درآمدش در استان را برای مردم هزینه کند ولی در حال حاضر شرایط اینگونه نیست و حق مردم ما ادا نمی‌شود.

جمیری ادامه داد: باید برای مرتفع شدن مشکلات موانع را از سر راه برداشت، چرا باید به مردم بگوییم نمی‌شود؟ باید به مسئولین بالادستی بگوییم نمی‌شود، اگر در حوزه قانون موانع و مشکلاتی وجود دارد و حقوق مردم نادیده گرفته می‌شود باید دنبال اصلاح آن باشیم و سطح بندی محرومیت را برای حل مشکل مردم تغییر دهیم. قوانین سطح بندی که وحی منزل نیستند، در شرایط خاص و ویژه مانند وضعیت جزیره خارگ که محدویت های فراوانی وجود دارد باید این قوانین به نفع مردم تغییر کند و عدالت برقرار شود.

وی تاکید کرد: من مطمئنم وزیر محترم آمادگی تام و تمام دارند که مشکلات را پیگیری کنند، برای برگزاری نشست هایی با حضور مسئولین استان در حوزه بهداشت و درمان و وزارت بهداشت برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد