نحوه استفاده از حالت ونیش مود اینستاگرام – Vanish Mode


نحوه استفاده از حالت ونیش مود اینستاگرام – Vanish Mode

گجت نیوز حالت ونیش مود اینستاگرام سطح جدیدی از حریم خصوصی را به چت‌ها اضافه می‌کند. اما Vanish Mode چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟ این روزها دیگر نیازی نیست که نگران خوانده شدن پیام‌هایتان در گوشی خود توسط دیگر افراد باشید. با استفاده از حالت ونیش مود اینستاگرام – Vanish Mode همانطور که از... نوشته نحوه استفاده از حالت ونیش مود اینستاگرام...

حالت ونیش مود اینستاگرام سطح جدیدی از حریم خصوصی را به چت‌ها اضافه می‌کند. اما Vanish Mode چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

این روزها دیگر نیازی نیست که نگران خوانده شدن پیام‌هایتان در گوشی خود توسط دیگر افراد باشید. با استفاده از حالت ونیش مود اینستاگرام – Vanish Mode همانطور که از نامش پیداست، شما می‌توانید چت‌های خصوصی داشته باشید که پس از خواندن ناپدید یا حذف خواهند شد. از این رو در این پست به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید به صورت حرفه‌ای از Vanish Mode در اینستاگرام استفاده کنید.

ونیش مود اینستاگرام – Vanish Mode چیست؟

ونیش مود – Vanish Mode در سال ۲۰۲۰ در Facebook Messenger راه اندازی شد، اما این ویژگی به دایرکت اینستاگرام نیز اضافه شده است. فیسبوک اعلام کرد که این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا چت‌هایی موقتی داشته باشند و پس از پایان چت، گفتگوی آن‌ها به صورت خودکار حذف خواهد شد. این ویژگی در اسنپ چت نیز وجود دارد، اما تنها زمانی عمل می‌کند که شما به صورت دستی آن را فعال کرده باشید.

از ونیش مود تنها برای چت‌های دو نفره خود می‌توانید استفاده کنید و در چت‌های گروهی کاربردی ندارد. آیا مایلید که این ویژگی را تست کرده و از آن استفاده کنید؟ بیایید تا نحوه عملکرد ویژگی پیام‌های مخفی شونده را بررسی کنیم.

نحوه استفاده از ونیش مود در اینستاگرام

برای فعال کردن حالت ونیش مود اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

اینستاگرام خود را باز کرده و روی آیکون چت کلیک کنید.یکی از پیام‌های موجود در دایرکت را انتخاب کرده یا یک مسیج جدید ایجاد کنید، سپس به پایین گپ خود بروید.برای فعال کردن Vanish Mode، انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا کشیده و رها کنید.پس از فعال شدن، صفحه نمایش تاریک خواهد شد و تعدادی ایموجی Shush – سکوت در صفحه گوشی شما ظاهر خواهند شد که به شما نشان می‌دهند ونیش مود فعال شده است. فرد مقابلی که می‌خواهید با آن چت کنید نیز یک نوتیفیکیشن دریافت خواهد کرد که او را از فعال بودن ونیش مود مطلع می‌سازد. اکنون چت را آغاز کنید و مثل همیشه و معمول پیام خود را ارسال کنید.#gallery-1#gallery-1 .gallery-item#gallery-1 img#gallery-1 .gallery-caption

برای غیرفعال کردن حالت Vanish Mode در اپلیکیشن اینستاگرام، چت خود را باز کرده و در بالای صفحه روی Vanish Mode ضربه بزنید. در این صورت فورا چت شما و طرف مقابلتان از این حالت خارج خواهد شد. اما اگر این حالت فعال باشد، هنگامی که شما صفحه چت خود را ببندید، همه‌ی پیام‌ها ناپدید خواهند شد.

توجه: اگر این ویژگی در اینستاگرام شما کار نمی‌‌کند، مطمئن شوید که به‌روزرسانی شده است. اما اگر اینستاگرام شما به آخرین نسخه موجود به‌روزرسانی شده ولی همچنان به این حالت دسترسی ندارید، ممکن است که در منطقه شما در دسترس نباشد.

نکات مهم در مورد ونیش مود

قبل از شروع به استفاده از حالت ونیش مود اینستاگرام، به چند نکته‌ی مهم توجه کنید:

این ویژگی یا حالت تنها برای افرادی کار می‌کند که یکدیگر را در اینستاگرام فالو کرده‌اند. این مسئله از لحاظ امنیتی بسیار حائز اهمیت است، زیرا هیچ فرد ناشناسی نمی‌تواند برای شما پیامی که به صورت خودکار پاک می‌شود ارسال کند.همچنین خودتان می‌توانید انتخاب کنید که با مخاطب خود پیام‌هایی در غالب ونیش مود داشته باشید یا آن را رد کنید. بنابراین شما کنترل کاملی روی چت‌ها و دایرکت اینستاگرام خود دارید.اگر فرد مقابلی که با آن چت می‌کنید، از چت شما اسکرین شات بگیرد، بلافاصله به شما اطلاع داده می‌شود و بالعکس اگر شما اسکرین شات بگیرید، فرد مقابل متوجه خواهد شد.اگر به صورت اشتباه قبل از آنکه ونیش مود را فعال کنید پیام بفرستید، پیام شما همانند سایر مواقع ارسال خواهد شد. Vanish Mode اینستاگرام پیام‌هایی که به اشتباه ارسال می‌کنید را به صورت خودکار پنهان نمی‌کنند.

چرا باید از حالت Vanish Mode استفاده کرد؟

اگر نگران آن هستید که افراد ناشناس چت‌های شما را در گوشی فرد مقابل یا گوشی شما ببینند، می‌توانید از حالت ونیش مود استفاده کنید. پس در این صورت اگر ایمنی و حفظ حریم خصوصی برای شما اهمیت دارد که قطعا هم اینگونه است، باید از Vanish Mode استفاده کنید.

اگر می‌خواهید با یکی دیگر از کاربران اینستاگرام چت خصوصی داشته باشید، می‌توانید از حالت ونیش مود استفاده کنید. برای مثال، اگر در حال برنامه ریزی یک مهمانی غافلگیر کننده برای یکی از دوستان یا یکی از عزیزان خود هستید، می‌توانید جزئیات آن مهمانی را با استفاده از حالت ونیش مود با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید، به این صورت اطلاعات مربوط به این مهمانی درز پیدا نخواهد کرد.

اگر شما فردی محافظه کار هستید که از اشتراک گذاری هر چیزی به صورت آنلاین می‌ترسید، این ویژگی برای شما طراحی و ایجاد شده است. هنگام استفاده از این حالت به محض پایان چت و خروج شما از صفحه تمامی تصاویر، پیام‌ها، استیکرها یا فایل‌های GIF رد و بدل شده ناپدید شده و برای همیشه حذف خواهند شد. با این حال شما می‌توانید هرکس را که می‌خواهید بلاک کرده یا در صورت احساس ناامنی آن مکالمه را ریپورت کنید.

به این ترتیب شما می‌توانید با استفاده از حالت ونیش مود اینستاگرام با هر فردی که دنبال می‌کنید، چت خصوصی داشته باشید و نگران درز و دیده شدن آن مکالمه با دیگر افراد نباشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی