آیت الله سیدان: استاد حکیمی واضع کلمه «تفکیک» در دین بود


آیت الله سیدان: استاد حکیمی واضع کلمه «تفکیک» در دین بود

شفقنا- استاد برجسته حوزه علمیه خراسان از استاد حکیمی به عنوان عالمی وارسته و دانشمندی پرکار و پرتلاش و متوجه به مسائل مهم اجتماعی یاد کرد و افزود: کتاب «الحیاه» دایره المعارفی از مسائل حدیثی و وحیانی در مسائل اخلاقی اعتقادی و اجتماعی و … است. به گزارش شفقنا، آیت الله سیدان در نشست اندیشه های اجتماعی استاد محمدرضا حکیمی […]

آیت الله سیدان: استاد حکیمی واضع کلمه «تفکیک» در دین بودآیت الله سیدان: استاد حکیمی واضع کلمه «تفکیک» در دین بود

شفقنا- استاد برجسته حوزه علمیه خراسان از استاد حکیمی به عنوان عالمی وارسته و دانشمندی پرکار و پرتلاش و متوجه به مسائل مهم اجتماعی یاد کرد و افزود: کتاب «الحیاه» دایره المعارفی از مسائل حدیثی و وحیانی در مسائل اخلاقی اعتقادی و اجتماعی و … است.

به گزارش شفقنا، آیت الله سیدان در نشست اندیشه های اجتماعی استاد محمدرضا حکیمی که به همت موسسه فرهنگی پژوهشی فهیم برگزار شد، اظهار داشت: استاد محمدرضا حکیمی عالمی وارسته و دانشمندی پرکار و پرتلاش و متوجه به مسائل مهم اجتماعی و فردی و کوشا در جهت رشد و تکامل و سعادت خود و دیگران و از شخصیت‌های برجسته نویسندگی و تالیف بود.

او ادامه داد: ایشان در جهات مختلف مسائل حوزوی ورود به‌سزایی داشتند و آثار ارزنده‌ای هم در مسائل مختلف از ایشان باقی مانده است؛ در مراحل مختلف دوران عمر خود بر دو چیز اصرار داشتند و اهتمام به آن را از دست ندادند و با توجه به این دو مسئله عمر را سپری کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه خراسان ادامه داد: یکی مسئله حفظ آثار اهل البیت(ع) و تثبیت ولایت ائمه معصومین(ع) بود که در کتب مختلف و به صورت مقالات و تالیفات از ایشان باقی مانده است. «خورشید مغرب» از بهترین تالیفات در ارتباط با امام عصر(عج) است که ایشان دارند و بسیار این کتاب در ارتباط با حضرت حجت(عج) جامع است و مطالب مختلف و مستدل و منطقی دارد، در بقیه آثارشان نیز در حفاظت از این اصل تلاش کرده‌اند.

او اضافه کرد: دومین مسئله که در طول عمر خود بر آن اصرار داشتند تفهیم این معنا بود که مطالب وحیانی و معارف وحیانی با افکار مشاهیر بشر خلط نشود و هرجا که افکار بشری با مطالب وحیانی سازگار نیست، جداسازی شود. عنوان «تفکیک» کلمه‌ای است که ایشان به کار گرفت و دکتر فلاطوری نیز این کلمه تفکیک را آورده که بین دین و فلسفه تفکیک کنید و ایشان قبل از مرحوم فلاطوری این اصطلاح را گفته‌اند که باید تفکیک بین افکار بشری که سازگار با معارف وحیانی نیست با دین جدی گرفته شود و سعی داشتند این معنا را در مراکز علمی ترویج کنند و کتب متعددی در این‌باره نوشته‌اند.

آیت الله سیدان در پایان گفت: همچنین از جمله کتاب‌‌های مهمی که نوشتند «الحیات» است که با کمک دو برادر خود تالیف کردند و الحیات دایره المعارفی از مسائل حدیثی و وحیانی در مسائل اخلاقی اعتقادی و اجتماعی و … است و امیدواریم خداوند درجات ایشان را متعالی و همه ما را در مسیر حفظ مکتب اهل بیت(ع) ثابت قدم کند و به این وسیله خود و دیگران را در مسیر سعادت قرار داده باشیم.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس