رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم: حوزه های علمیه خواهران مردم را ترغیب به دریافت واکسن کرونا کنند


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم: حوزه های علمیه خواهران مردم را ترغیب به دریافت واکسن کرونا کنند

شفقنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: حوزه های علمیه خواهران باید مردم را اقناع و ترغیب به دریافت واکسن کنند. به گزارش شفقنا، دکتر محمدرضا قدیر در نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که سه شنبه 16 مردادماه 1400 در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: نقش نهادهای فرهنگی به ویژه […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم: حوزه های علمیه خواهران مردم را ترغیب به دریافت واکسن کرونا کنندرئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم: حوزه های علمیه خواهران مردم را ترغیب به دریافت واکسن کرونا کنند

شفقنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: حوزه های علمیه خواهران باید مردم را اقناع و ترغیب به دریافت واکسن کنند.

به گزارش شفقنا، دکتر محمدرضا قدیر در نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که سه شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰ در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: نقش نهادهای فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه در امر واکسیناسیون بسیار مؤثر است.

وی با بیان این که هر موضوعی در مسئله طب باید مبتنی بر مستندات علمی بوده و مورد تأیید وزارت بهداشت باشد، افزود: هر یک از مبلغان حوزه باید تریبونی برای تبلیغ امر واکسیناسیون باشند تا هرچه سریع تر بتوانیم با واکسینه کردن جامعه به یک ایمنی بالایی در برابر کرونا برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: در بحث واکسیناسیون، رهبر انقلاب اسلامی و مراجع و بزرگان حوزه برای ما الگو هستند و این بزرگواران واکسن را تزریق کرده و جلسات و مراسمات خود را نیز با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار می کنند و این مسئله باید مورد توجه همه افراد جامعه باشد.

وی با اشاره به جایگاه علمی و فرهنگی قم در سطح ملی و فراملی، خاطرنشان کرد: تعامل حوزه سلامت و حوزه علم و فرهنگ در قم باید متبلور باشد و مورد الگوی دیگر استان ها قرار گیرد.

قدیر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد مرگ و میرها در بحث کرونا در بین افرادی است که نسبت به درمان خود دیر مراجعه کرده اند، گفت: هفته اول در درگیری کرونا پیک محسوب می شود و از لحاظ درمانی و تأثیر دارو توجه به آن بسیار مهم است.

وی بیان داشت: در پیک پنجم کرونا میزان بستری افراد به رقم ۲۵۰۰ نفر رسید که این مسئله تاب آوری نظام سلامت را با مشکل مواجه کرد و با این حال، در استان قم هیچ بیماری پشت درب های بیمارستان معطل نماند و با مدیریت تخت ها همه افراد خدمات دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان این که بیش از ۹۰ درصد افراد بستری در بیمارستان ها از بین کسانی هستند که واکسن نزده اند، افزود: باید به این مسئله توجه کنیم که اختلاف اثربخشی در بین واکسن ها ۵ تا ۱۰ درصد است و طبق تحقیقات علمی اولین واکسن بهترین واکسن است؛ لذا افراد هر واکسنی که در چرخه واکسیناسیون موجود بود را تزریق کنند و نگران اثربخشی آن نباشند.

وی ادامه داد: البته در امر واکسیناسیون افرادی که علامت کرونا دارند باید ۶ تا ۱۰ هفته بعد از بهبودی اقدام به تزریق واکسن کنند تا با مشکل مواجه نشوند و افرادی هم که در تماس با افراد کرونامثبت در منزل یا محل کار هستند و احتما ناقل بودن در آنها وجود دارد بهتر است واکسیناسیون را ۴ تا ۶ هفته به تعویق بیندارند.

قدیر با بیان این که اگر ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم واکسینه شوند چرخه انتقال ویروس قطع شده و یا کاهش پیدا می‌کند، تأکید کرد: نهادهای فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه خواهران باید مردم را اقناع و ترغیب به دریافت واکسن کنند.

وی مهم ترین مسئله در بحث اقناع سازی افراد جامعه را ایجاد اعتماد در بین آنها دانست و اظهار داشت: بزرگان و طلاب حوزوی می توانند در بحث اقناع سازی ورود خوبی داشته باشند و روند واکسیناسیون در کشور را سرعت ببخشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، روند واکسیناسیون در استان قم را خوب توصیف کرد و گفت: روز دوشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۰ رکورد واکسیناسیون در قم شکسته شد و ۱۷ هزار دوز واکسن تزریق شد که این مسئله باید ادامه پیدا کند.

وی در پایان با بیان این که در حال حاضر ۱۷ مرکز واکسیناسیون در قم فعال و آماده به خدمت رسانی هستند که طبق برنامه ریزی ها و ورود واکسن این مراکز به ۲۴ مورد افزایش پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: در حال برنامه ریزی برای فعالیت ۲۴ ساعته مراکز واکسیناسیون هستیم.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر