مرکز کسب و کار و کارآفرینی و سالن آمفی تئاتر در زاهدان افتتاح شد


مرکز کسب و کار و کارآفرینی و سالن آمفی تئاتر در زاهدان افتتاح شد

زاهدان- ایرنا- مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کسب و کار و سالن 150 نفره آمفی تئاتر مرکز شماره یک فنی و حرفه‌ای زاهدان امروز (سه شنبه) با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، رئیس شورای هماهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و جمعی از مدیران مراکز مهارتی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم با تقدیر از تلاش های مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان برای ارتقای فرهنگ مهارت آموزی اعم از بخش های دولتی و خصوصی اظهار داشت: کارآفرینی و ایجاد محیط های کسب و کار برای جوانان این مرز و بوم از الزامات مهم آموزش های مهارتی است که تمامی دستگاه های مربوطه باید در این خصوص تلاش کنند.

احمدعلی موهبتی گفت: اگر فرهنگ مهارت آموزی و خوداشتغالی در سیستان و بلوچستان بالا برود هیچ جوانی بیکار نخواهد بود و در همین راستا مجموعه آموزش فنی و حرفه ای باید برای توانمندسازی مهارتی این قشر از جامعه گام های اساسی بردارد.

وی افزود: مرکز کسب و کار و کارآفرینی با توجه به نیاز استان در حال ارائه آموزش حضوری و مجازی در رشته های کسب و کار، ایده سازی، بازاریابی فضای مجازی، دوره های گردشگری، مهارت های کارآفرینی و غیره است.

استاندار سیستان و بلوچستان مهارت آموزی را مهمترین گام در حل اشتغال جوانان عنوان کرد و خواستار همکاری تمامی دستگاه های اجرایی برای کمک به اشتغال و حل معضل بیکاری شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: هدف از راه اندازی این مرکز نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی نوآورانه و تقویت و توسعه اکوسیستم کارآفرینی استان است.

خداداد اولیایی گفت: در این مرکز چهار فضای کارگاهی تجهیزات و نیروی آموزشی برای فعالیت شتاب دهنده و واحد مشاوره و خدمات کارآفرینی در راستای اجرای ایده های نو و استارتاپی بر اساس قوانین و ضوابط وجود دارد که برای هر یک از مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای، دانشجویان، دانش‌آموزان، سربازان و همچنین تیم های مستقر در مرکز جهت کسب مشاوره، راه اندازی و توسعه کسب و کار اختصاص یافته است.

وی افزود: از جمله مهارت های نرم که در این مرکز به صورت رایگان ارائه می شود شامل اصول راه اندازی کسب و کار، بازاریابی فضای مجازی، مهارت‌های کارآفرینی، اصول و فنون مذاکره و همچنین دوره های گردشگری سلامت و غیره است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متقاضیان می توانند با مراجعه به این مرکز واقع در خیابان دانشگاه جنب پل روگذر و یا از طریق پرتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از این خدمات رایگان آموزشی بهره مند شده و در پایان در صورت قبولی در آزمون گواهینامه بین المللی فنی حرفه ای دریافت کنند.

همچنین سالن آمفی تئاتر مرکز شماره یک آموزش فنی وحرفه ای زاهدان با ظرفیت ۱۵۰ نفر با حضور استاندار سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش