بوشهر در جایگاه نخست ثبت وقایع حیاتی کشور


بوشهر در جایگاه نخست ثبت وقایع حیاتی کشور

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از جایگاه نخست این استان در ثبت وقایع حیاتی خبر داد.

اسکندر پاسالار ولادت‌های ۵ ماهه نخست امسال را ۵ هزارو ۳۷۵ مورد عنوان کرد و افزود: در زمان حاضر ۹۹.۹۰ درصد ولادت‌های انجام شده در این استان در مهلت قانونی "حداکثر ۱۵ روز" ثبت می‌شود؛ این شاخص در کشور ۹۷.۵۹ درصد است که موجب شده استان بوشهر در جایگاه اول کشور قرار گیرد.

وی همراهی دستگاه‌های ذیربط و همکاری مردم را ازجمله عوامل افزایش نرخ ثبت ولادت درمهلت قانونی در این استان عنوان کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در خصوص ثبت وقایع وفات ۵ ماهه امسال در مهلت قانونی نیز گفت: ثبت ۹۹.۶۱ درصدی واقعه وفات در مهلت قانونی نشانگر پیگیری و تشکیل منظم جلسات ثبت وقایع حیاتی در سطح استان، تعامل وهمکاری خوب اعضای جلسه و اعلام به موقع وقایع و تلاش همکاران در مجموعه ثبت احوال است که این وقایع را در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت می‌رسانند.

پاسالار ادامه داد: شاخص ثبت به‌هنگام وقایع وفات در کشور ۹۶.۰۷ درصد است که استان بوشهر با ثبت ۹۹.۶۱ درصد موفق شده است رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کارهای ارزنده‌ای در سال‌های اخیر در ثبت احوال استان بوشهر انجام شده است و اکنون به شرایط مطلوبی برای استان دست یافته‌ایم، به نحوی که در بسیاری از شاخص‌ها دارای رتبه‌های برتر در سطح کشور هستیم.

پاسالار با یادآوری کسب رتبه برتر ثبت احوال استان در جشنواره شهید رجایی، برای سومین سال متوالی اظهار کرد: اهمیت ثبت احوال و خدمات نوین آن بر کسی پوشیده نیست و هر روز این خدمات برجسته‌تر می‌شود و قطعاً بار مسئولیت ما در قبال مردم بیشتر خواهد شد.

در ادامه معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال استان بوشهر، شناسایی عواملی که موجب سرعت بخشیدن در امر ثبت وقایع حیاتی می‌شود را ضروری خواند و اذعان کرد: ثبت وقایع حیاتی نیاز مبرم به برنامه ریزی دارد و آنچه مسلم است تلاش‌های صورت گرفته در راستای ثبت وقایع حیاتی برای رسیدن به آمارهای صحیح در مسیر برنامه ریزی کلان کشور است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر، حیدر عمرانی با تاکید بر اینکه داشتن آمار صحیح وقایع حیاتی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف بلند کمک کند افزود: رسیدن به آمار دقیق در مسائل زیر بنایی و تخصصی یکی از ضروریات است لذا روسا باید با تعامل و همکاری بیشتر با شهرداری ها، پزشکی قانونی و دهیاری‌ها در تحقق این امر به‌خصوص در ثبت آمار فوت تلاش کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»