برنامه جدید ناسا؛ آزمایش برنامه واقعیت افزوده


برنامه جدید ناسا؛ آزمایش برنامه واقعیت افزوده

برنامه واقعیت افزوده به فضانوردان در انجام وظایف و هدایت به سمت محل کار با کمک نشانه‌های سه بعدی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از eastmojo، با توجه به اکتشافات در کره ماه و سیاره مریخ، ناسا در حال آزمایش ابزار‌هایی است که می‌تواند استقلال فضانوردان را در فضا افزایش دهد. این ماموریت به آن‌ها کمک می‌کند تا فضاپیما‌ها بدون کمک مرکز کنترل ماموریت در مرکز فضایی جانسون ناسا در هوستون کار کنند.

برنامه جدید ناسا؛ آزمایش برنامه واقعیت افزوده

کاربرد پروژه واقعیت افزوده T۲

این امر به این دلیل انجام می‌شود که تأخیر‌های ارتباطی از زمین می‌تواند بسیار طولانی باشد. پروژه واقعیت افزوده T۲ ناسا (T۲AR) نشان می‌دهد که چگونه خدمه ایستگاه فضایی می‌توانند تجهیزات پیشرفته‌ای را برای حفظ سلامت خود و دستیابی به اهداف تحقیقاتی بدون کمک تیم‌های زمینی بازرسی، نگهداری و مورد استفاده قرار دهند. برای شروع فعالیت‌های T۲AR در مدار در ماه آوریل، Soichi Noguchi از آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) وظیفه داشت یکی از تجهیزات خدمه ایستگاه‌های فضایی یعنی تردمیل T۲ را حفظ کند.

وجود دستورالعمل دستی یا ارتباط با تیم‌های زمینی در کنترل ماموریت ضروری نبود، زیرا همه اطلاعات در معرض دید عموم قرار داشت. نوگاچی با استفاده از عینک واقعیت افزوده مایکروسافت (AR) و مجهز به نرم افزار جدید ردیابی ناسا، راهنمایی‌های گام به گام برای انجام کار بدون مراجعه به صفحه جداگانه دریافت می‌کرد. T۲AR اولین استفاده عملیاتی HoloLens در فضا در ترکیب با نرم افزار AR سفارشی است که به فضانوردان کمک می‌کند تا چنین کار‌هایی را با سهولت انجام دهند. این تحقیقات پس از آزمایش Sidekick توسط فضانورد سابق ناسا اسکات کلی در سال ۲۰۱۶ انجام شد.

برنامه جدید ناسا؛ آزمایش برنامه واقعیت افزوده

نحوه اجرای برنامه واقعیت افزوده

در این آزمایش جدید از نشانه‌های جهت دار سه بعدی و دستورالعمل‌های شفاهی برای هدایت فضانورد به سمت محل کار استفاده شد. این سیستم همچنین اطلاعات تکمیلی مانند فیلم‌های آموزشی را برای کمک به انجام موفقیت آمیز این ماموریت ارائه می‌دهد. برایان دانسبری، دانشمند ایستگاه فضایی بین المللی می‌گوید: " ابزار‌های AR نوید این را می‌دهد که ما می‌توانیم راهنمایی و تخصص را از قبل هوشمند کنیم. ایستگاه فضایی بستر مناسبی برای آزمایش سیستم‌های AR و پالایش این ابزار‌ها است تا زمانی که فضانوردان آینده به آن‌ها نیاز داشته باشند. با کمک نرم افزار و فناوری AR، تخصص و پشتیبانی از خدمات در نقاط دور افتاده در سراسر جهان در دسترس قرار می‌گیرد. "

فضانورد توماس پسکت از ESA (آژانس فضایی اروپا) و فضانورد ناسا به نام مگان مک آرتور نیز از برنامه AR در ایستگاه فضایی استفاده کردند. این آزمایشات اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد و عدم کارکرد این فناوری برای کمک به روش‌های نگهداری و بازرسی خدمه در اختیار محققان قرار داد.

بیشتر بخوانید

ناسا آزمایش اتومبیل پرنده در هوا را آغاز کرد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها