ثبت بیش از 21 هزار اظهارنامه اشخاص حقوقی در خراسان رضوی


ثبت بیش از 21 هزار اظهارنامه اشخاص حقوقی در خراسان رضوی

 مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی با بیان اینکه «تعداد پرونده اشخاص حقوقی فعال در استان خراسان رضوی 26 هزار و 150 شرکت است» گفت: از این تعداد، 21 هزار و 182 شرکت، اظهارنامه عملکرد سال 1399 را تسلیم نموده‌اند.  

احمدرضا مدبرنیا در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی بابت عملکرد سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: ۲۱ هزار و ۱۸۲ شرکت اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم نموده‌اند که این تعداد در سال گذشته یعنی عملکرد ۱۳۹۸، تعداد ۱۹ هزار و ۴۵۱ شرکت اظهارنامه مالیاتی بوده است.

وی درباره تکالیف مالیاتی مهم افزود: پلمب دفاتر قانونی، تشکیل پرونده مالیات بر ارزش افزوده، ارائه لیست مالیات بر حقوق، ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، ارائه صورت معاملات فصلی، تحریر دفاتر قانونی، اظهارنامه مالیات بر درآمد از جمله تکالیف مالیاتی مهم است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی تصریح کرد: لازم به ذکر است که اشخاص حقوقی در صورت انجام ندادن هر کدام از این تکالیف مالیاتی، مشمول جرائم مالیاتی مربوط به آن خواهند شد. این تکالیف مالیاتی در چند دسته مختلف و در زمان‌های مختلفی انجام می‌شوند.

مدبرنیا با اشاره به تکالیف مالیاتی فصلی عنوان کرد: از تکالیف فصلی برعهده اشخاص و شرکت‌ها، ارسال اظهارنامه ارزش افزوده است که باید ۱۵ روز بعد از پایان هر فصل این اظهارنامه آماده و از طریق سامانه الکترونیکی درگاه ملی مالیات اقدام به ارسال آن کرد.

وی خاطرنشان کرد: مودیان مالیاتی مکلفند نسبت به ثبت و ارسال اطلاعات خرید و فروش و همچنین پرداخت و دریافت بابت قراردادها، صادرات، واردات، حق‌العمکاری و مدیریت پیمان، بیمه، اجاره از طریق سامانه الکترونیکی سازمان در قالب گزارش موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم اقدام نمایند. دوره ارسال اطلاعات سه ماهه (فصلی) بوده و باید تا یک ماه و نیم پس از پایان هر فصل نسبت به ارسال آن اقدام نمود.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی با اشاره به تکالیف مالیاتی قبل از شروع سال مالی گفت: قبل از شروع سال مالی، برخی عملیات مانند پلمب دفاتر باید انجام گیرد. درخواست پلمب دفاتر به استثنای سال اول ثبت، باید قبل از شروع سال مالی انجام شود.

مدبرنیا درباره تکالیف مالیاتی روزانه تصریح کرد: اشخاص حقوقی موظف به انجام عملیات ثبت و بایگانی مدارک خرید، فروش و هزینه در سیستم حسابداری و تحریر دفاتر کل و روزنامه هستند.

وی درخصوص تکالیف مالیاتی ماهانه بیان کرد: وظایف دیگری که برعهده شرکت‌ها است، انجام تکالیف ماهانه است. این تکالیف شامل، تهیه و تنظیم و ارسال لیست حقوق است. پرداخت کنندگان حقوق هنگام هر پرداخت یا تخصیص آن مکلف‌اند مالیات متعلق را طبق مقررات ماده(۸۵) این قانون محاسبه و کسر و تا پایان ماه بعد ضمن تسلیم فهرستی متضمن نام و نشانی دریافت‌کنندگان حقوق و میزان آن به اداره امور مالیاتی محل پرداخت و در ماه‌های بعد فقط ‌تغییرات را صورت دهند.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی با بیان اینکه تکالیف مالیاتی سالانه یکی دیگر از تکالیف مالیاتی است گفت: تکالیف سالانه از مهمترین تکالیف به شمار می‌رود. کلیه اشخاص حقوقی تا ۴ ماه بعد از اتمام سال مالی خود باید اظهارنامه عملکرد حساب سود و زیان و ترازنامه خود را به‌طور کامل تنظیم و به سازمان امور مالیاتی کشور از طریق سامانه الکترونیکی سازمان به نشانی www.intamedia.ir درگاه ملی مالیات ارسال و مالیات متعلق را پرداخت نمایند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!