استاندار : تعاون های هرمزگان 564میلیون دلار کالا صادر کردند


استاندار : تعاون های هرمزگان 564میلیون دلار کالا صادر کردند

بندرعباس - ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: تعاونی‌های استان در چهار سال اخیر حدود 564 میلیون دلارانوع کالا به خارج صادرات کردند.

فریدون همتی روز چهارشنبه به مناسبت هفته تعاون افزود: عمده کالاهای صادراتی تعاونی های استان در زمینه محصولات کشاورزی ، خشکبار، مصالح ساختمانی و تجهیزات بوده که به کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس ازجمله امارات متحده وعمان صادر شده است.

وی ادامه داد:از سال ۹۶ تاکنون، ۵۰۷ تعاونی جدید با اشتغال‌زایی حدود پنج هزار نفر در استان تشکیل شده است که در زمینه‌های مختلف در تولید، صادرات، مسکن، شیلات، صنعت و معدن فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بخش تعاون می‌تواند، عدالت را در جامعه گسترش دهد و این امر در قانون اساسی کشورمان نیز مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: رویکرد توسعه تعاونی ها، پشتیبانی و حمایت از آن‌ها باید دائم در دستورکار دستگاه‌های اجرایی باشد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت:هم اکنون سه هزار تعاونی فعال در استان وجود دارد که در ۱۴ رشته مختلف از تعاونی های مصرف تا تولیدی فعالیت می‌کنندکه حدود یک میلیون و ۴۰۰ نفر را تحت پوشش قرار داده است و برای ۸۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی