دبیرخانه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی آغاز به کار کرد


دبیرخانه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی آغاز به کار کرد

تهران- ایرنا- رئیس ستاد اجرایی سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از راه‌اندازی دبیرخانه این کنفرانس با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از شخصیت‌ها، نهادها و جریان‌ها و جهت‌دهی و ارائه گزارش‌های متنوع خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مهدی آقامحمد با اشاره به راه اندازی دبیرخانه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از شخصیت‌ها، نهادها و جریان‌ها در سراسر جهان، شناسایی و بررسی ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی میهمان‌ها، جهت‌دهی و ارائه گزارش‌های متنوع، مناسب و سطح بندی شده از وظایف دبیرخانه است.

وی افزود: از دیگر وظایف این دبیرخانه می توان به پیگیری اجرای مصوبات، تبیین نظرات، فتاوا و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری، تجمیع بیانات معظم‌له در دیدار با میهمانان کنفرانس و سیاست‌های کلی نظام در عرصه تقریب اشاره کرد.
آقامحمد ادامه داد: همچنین ایجاد بانک اطلاعات منظم از اولین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تا کنون، فعال‌کردن نهادها، تشکل‌های تقریب نهاد، رصد جریان‌ها، شخصیت‌ها و نهادهای تقریبی، ترویج گفتمان تقریب، ارتباط با مراکز علمی، پیگیری و ارائه گزارش به اعضا و کمیته‌های ستاد اجرایی از دیگر وظایف این دبیرخانه به شمار می‌رود.

دبیرخانه ی دائمی سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی روز گذشته به پیشنهاد اعضای ستاد و دبیری محمدعلی فرطوسی تشکیل شد. سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی پاییز سال جاری هم‌زمان با هفته وحدت برگزار می‌شود.

سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از هشتم آبان سال ۹۹ مصادف با ۱۲ ربیع الاول به صورت مجازی آغاز به کار کرد و بیش از ۱۶۷ شخصیت برجسته جهان اسلام از ۴۷ کشور و همچنین ۱۲۰ سخنران داخلی به صورت وبیناری پیرامون موضوع های کنفرانس به ویژه همکاری های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا با رویکرد کرونا سخنرانی کردند.

اندیشمندان، نخبگان و موثرین دنیای اسلام سال گذشته در حالی هفته وحدت را در شرایط کرونایی برگزار کردند که برخی شخصیت‌های موثر در تقریب و وحدت اسلامی از جمله مرحوم آیت‌الله محمدعلی تسخیری به عنوان نماد علمی و اندیشه‌ای در تقریب مذاهب اسلامی و سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نمونه و الگوی مجاهدت و ایثار در راه تقویت تقریب، همگرایی و وحدت امت اسلامی و سه اندیشمند حوزه تقریب و دلداده وحدت امت اسلامی حسین شیخ الاسلام، آیت الله سید هادی خسروشاهی و خانم طوبی کرمانی از دنیای فانی رخت بر بسته بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس