بنیاد برکت در 19 شهرستان و 211 روستای استان گلستان فعال است؛ «برکت» گلستان با 17 هزار شغل


بنیاد برکت در 19 شهرستان و 211 روستای استان گلستان فعال است؛ «برکت» گلستان با 17 هزار شغل

مجموع مشاغل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان گلستان تا پایان امسال به 17 هزار شغل می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت از راه‌اندازی 2 هزار و 600 طرح اشتغال‌زایی در گلستان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: راه‌اندازی این تعداد اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی استان گلستان ایجاد 7 هزار و 800 شغل را برای ساکنان این مناطق به دنبال خواهد داشت.
مرتضی نیازی افزود: از تعداد 2 هزار و 600 طرح اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده برای امسال، تاکنون یک‌هزار و 730 طرح راه‌اندازی شده یا در مرحله اخذ تسهیلات قرار دارد.
وی درباره اقدامات بنیاد برکت در استان گلستان تا پایان سال گذشته خاطرنشان کرد: 3 هزار و 38 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور تا پایان سال 99 در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان به بهره‌برداری رسیده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای بیش از 9 هزار و 100 نفر شده است.
به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، 19 شهرستان و 211 روستای استان گلستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد قرار دارند.
نیازی از فعالیت 20 مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در استان گلستان خبر داد و افزود: تا به امروز در مجموع 3 هزار و 362 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق روستایی و محروم استان به بهره‌برداری رسیده که راه‌اندازی بیش از 10 هزار شغل را در پی داشته است. در مجموع، مشاغل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان گلستان تا پایان امسال به 17 هزار شغل می‌رسد.
وی در تشریح رسته‌های شغلی ایجاد شده در گلستان توضیح داد: پرورش دام سبک، خدمات فنی عمومی، دام سنگین، تولیدی پوشاک و پرورش مرغ و ماهی بیشترین سهم را از مشاغل ایجاد شده در استان به خود اختصاص می‌دهند.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت از راه‌اندازی 70 هزار طرح اشتغال‌زایی تا پایان امسال خبر داد و بیان کرد: این تعداد طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور جدید منجر به ایجاد 210 هزار فرصت شغلی در مناطق محروم و روستایی کشور خواهد شد.
به گفته نیازی، بنیاد برکت تا به امروز 125 هزار طرح اجتماع‌محور با سرمایه‌گذاری 120 هزار میلیارد ریال را در مناطق محروم راه‌اندازی کرده که اشتغال‌زایی برای 375 هزار نفر را به دنبال داشته است.
وی خاطرنشان کرد: 8 هزار روستا و 440 شهر در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.
گفتنی است، بنیاد برکت 3 هزار و 353 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم کل سرمایه‌گذاری 6 هزار و 850 میلیارد ریال در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان گلستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد