243 معتاد متجاهر در ایلام ساماندهی شدند


243 معتاد متجاهر در ایلام ساماندهی شدند

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: بمنظور کاهش آسیب های اجتماعی 243 معتاد متجاهر از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این استان با اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون ریال شناسایی و ساماندهی شدند.

به گزارش ایرنا، الیاس فتاحی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: سال ۹۹ نیز تعداد ۱۸۶ نفر در قالب تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ با اعتباری افزون بر ۹۷۰ میلیون ریال ساماندهی شدند.

وی افزود: ایجاد مرکز نگهداری معتادان متجاهر یک ضرورت برای استان محسوب می شود لذا همه دستگاه های مرتبط نظیر بهزیستی، نیروی انتظامی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری بمنظور کاهش میزان آسیب های اجتماعی در راستای آماده سازی این مرکز اهتمام جدی داشته باشند.

معاون استاندار ایلام از دستگاه های مرتبط خواست ظرف حداکثر ۱۰ روز آینده ساختمان مرکز جامع نگهداری معتادان متجاهر را در استان با رعایت ضوابط اعلامی از سوی مراجع بالادستی شناسایی و مشخص کنند.

فتاحی تاکید کرد: پس از مشخص شدن مرکز جامع نگهداری معتادان در مدت زمان تعیین شده شرح وظایف هر دستگاه طبق قانون و دستورالعمل های ابلاغی تعیین می‌ شود.

وی اضافه کرد: پس از راه اندازی مرکز جامع نگهداری معتادان باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و سایر دستگاه ها استفاده شود.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی و اقدامات کارشناسی در بحث مقابله با قاچاق مواد مخدر در سطح خرد و کلان باید در دستور کار قرار گرفت و تمامی دستگاه‌های مرتبط باید با جدیت در راستا تلاش کنند.

ایلام جزو استان های پاک کشور از نظر اعتیاد به مواد مخدر است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: با اقدامات انجام شده توسط نیروهای انتظامی در محورهای مواصلاتی، برخورد با خرده فروشان، ورود مواد مخدر به استان کاهش یافته و ایلام در حال حاضر جزو استان های پاک کشور از اعتیاد به مواد مخدر به شمار می رود.

محمد کریمی گفت: کمک های معیشتی به خانواده کم بضاعت و صیانت از خانواده بهبود یافته با همکاری تمامی دستگاه‌های خدمت رسان استان در دست اقدام است.

وی افزود: با تلاش های دستگاه های نظامی، امنیتی و تلاش و اهتمام این نیروها و اقدامات فرهنگی دستگاه های ذی ربط برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد، طبق آمار جزو استان های پاک کشور هستیم که لازم است همچنین این روند ادامه داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید