آمار نیازمندان در سیستان و بلوچستان بیشتر از میزان خدمات ارائه شده است


آمار نیازمندان در سیستان و بلوچستان بیشتر از میزان خدمات ارائه شده است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان گفت: از مجموع 800 هزار خانوار در این استان نیمی از آنان نیازمند هستند و این بدان معنی است که نباید به حجم بالای خدمات ارائه شده دلخوش باشیم زیرا آمار نیازمندان در استان ما بسیار بیشتر از میزان این خدمات ارائه شده است.

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی رزمایش مواسات و همدلی ضمن تشکر از تلاش‌ها و خدمات انجام شده در این عرصه اظهارداشت: تمام دستگاه‌های متولی در این رزمایش باید عملکرد و خدمات ارائه شده پارسال را تجمیع کرده و ارائه دهند تا در نهایت گزارشی کامل از عملکرد رزمایش مواسات در سیستان‌ و بلوچستان خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شود.

وی خواستار تلاش بیشتر دستگاه‌های متولی برای کاهش تعداد نیازمندان در سیستان و بلوچستان شد و افزود: طبق گزارش‌های ارائه شده در گذشته برخی نیازمندان چندین باره خدمات دریافت کردند و به برخی نیز هیچ گونه خدماتی ارائه نشد که برای جلوگیری از تداخل نیازمند طراحی یک سامانه جامع و در ادامه شبکه توزیع یکسان هستیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکیدات ویژه‌ای در محور قرار دادن مساجد در رزمایش مواسات و همدلی داشتند که حال برای یکسان‌سازی شبکه توزیع به نظر می‌رسد که این مساجد بهترین انتخاب هستند.
وی ادامه داد: انتخاب مساجد به عنوان محور توزیع دارای فواید زیادی است از جمله اینکه مانع بروز تداخل در ارائه خدمات و باعث روشن ماندن چراغ و احیاء مساجد خواهد شد.
آیت‌الله محامی اظهارداشت: عمده فعالیت‌ها در رزمایش مواسات و همدلی در سطح شهر زاهدان انجام شده و این در حالی است که شهرستان‌های سیستان و بلوچستان دارای مشکلات بیشتری هستند و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که خدمات فراگیری بیشتری داشته باشد.
وی تصریح کرد: اولویت نخست ایجاد سامانه مستقل برای سیستان و بلوچستان است به گونه‌ای که بتوان آمار و اطلاعات را در آن وارد کرد که در این صورت مجموعه‌ای از نیازمندی‌های استان را در اختیار خواهیم داشت.
امام جمعه زاهدان خواستار افزایش تلاش‌ها برای جذب اعتبارات بیشتر از طریق بودجه‌های دولتی و استفاده از ظرفیت خیران شد و تاکید کرد: چنین شرایطی عامل استمرار خدمات و آمادگی بیشتر برای بحران‌های پیش‌رو خواهد بود.
وی تصریح کرد: هم‌افزایی مسوولان در سیستان و بلوچستان از نکات مهمی است که به خوبی شکل گرفته و شاهد همراهی و همکاری سایر این مسوولان هستیم که چنین چیزی باعث خوشحالی است و می‌تواند در سایر نقاط کشور به عنوان الگو مطرح شود.
آیت‌الله محامی بیان کرد: کار شبکه‌ای یکی از مهمترین اقدامات در فعالیت‌های ماست و نیازمند یک شبکه فعال و پویا هستیم تا برای انجام کارهای جهادی و ورود به عرصه‌های مختلف آماده و بر حسب نیاز خود را به‌روز کند.
وی اظهارداشت: مشارکت مردمی یکی دیگر از ارکان کار است البته این شبکه به طور طبیعی مشارکت مردمی را به همراه دارد اما باید به شکل‌های مختلف از جمله تامین بودجه، کار فکری و فعالیت‌های اجرایی مردم را در این کار وارد کنیم.
نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان گفت: در ذهن مردم و طیف‌های مختلف جامعه شبهات زیادی نسبت به مسائل دینی و انقلاب وجود دارد و باید در اقدامات و ارائه خدمات خود پیوست و جهت‌دهی فرهنگی داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)