مروری بر تابستان سرگیجه آور تبریز/ عجیب‌ترین تیم ایران با روزی یک بحران!


مروری بر تابستان سرگیجه آور تبریز/  عجیب‌ترین تیم ایران با روزی یک بحران!

باشگاه تراکتور در کمتر از سه ماه گذشته با اتفاقاتی روبرو شده که در حالت معمولی برای رخ دادن آنها نیاز به چندین سال است.

به گزارش "ورزش سه"، سرگیجه محض بدون تاریخ انقضا! این تعریفی کوتاه از شرایط باشگاه تراکتور است؛ باشگاهی که اول این هفته فعالیت های خود را به حالت تعلیق در آورد، وسط هفته فعالیت خود را بدون هیچ تغییری دوباره شروع کرد و آخر هفته خود را با تصمیم عجیب برای انصراف از لیگ قهرمانان آسیا پشت سر می گذارد؛ تصمیمی که می تواند عواقب بدی برای فوتبال ایران و باشگاه تراکتور داشته باشد. البته مدیرعامل باشگاه در کمتر از 24 ساعت اعلام کرد که تراکتور در مقابل النصر حضور پیدا خواهد کرد! یک هفته ای که در موردش صحبت کردیم و هنوز به پایان نرسیده، فقط محدود به اتفاقات فوق نبود. اعتراضات سریالی هواداران مقابل باشگاه، هیئت فوتبال و استانداری، جنجال های مربوط به اکبر ایمانی، رفت و برگشت عجیب عباس زاده در عرض 6 ساعت و جلسات بی بازده مسئولان شهری که در پایان هر کدام به ادامه فعالیت باشگاه با روند فعلی تاکید می شود، سرگیجه ای محض بدون تاریخ انقضا را به وجود آورده است.

مروری بر تابستان سرگیجه آور تبریز/  عجیب‌ترین تیم ایران با روزی یک بحران!

هفته جنجالی و پر حاشیه تراکتوری ها فردا در حالی به پایان می رسد که همه مشکلات پرجا هستند و هیچ تغییر مثبت و امیدوار کننده ای را شاهد نیستیم؛ این خبر از ادامه سرگیجه در هفته پیش رو را می دهد، درست مثل هفته گذشته و هفته های گذشته تر. قطعا این حجم از حاشیه، جنجال، تضاد و کلی اتفاقات عجیب و غریب دیگر برای یک باشگاه در هر سطحی غیر معمول است. تحمل این شرایط با توجه به تکرار تلخ هفته ها به صورت سریالی برای هواداران تراکتور سخت شده اما همان گونه که اشاره شد جلسات و تصمیم گیری ها هم هیچ دردی را دوا نکرده اند و دستگاه تولید اخبار اعصاب خرد کن در مورد باشگاه تراکتور همچنان بی وقفه در حال فعالیت است و این باشگاه بی نیاز از هر عامل بیرونی، خود به اندازه کافی خوراک برای ایجاد حاشیه روزانه تولید می کند.

فقط کافی است به صورت کاملا تیتروار و کوتاه نگاهی داشته باشیم به اخبار باشگاه تراکتور در طول تابستان سال 1400 به تفکیک روزها و ماه ها. از یک تیر تا هجدهم شهریور؛ البته هنوز دو هفته باقیست اما ظرفیت به حد کافی پر شده و فکر کردن به ادامه این روند هم ترسناک است. مرور کامل این اخبار به صورت ردیفی شما را با حجم انبوهی از تناقض، وعده های تحقق نیافته و بی نظمی محض مواجه می سازد که خود بیانگر کامل شرایط تراکتور است.

مروری بر تابستان سرگیجه آور تبریز/  عجیب‌ترین تیم ایران با روزی یک بحران!

تیر:

مدیرعامل: ... (نظمی در سومین روز از این ماه به عنوان چهارمین مدیرعامل فصل انتخاب شد.)
سرمربی: رسول خطیبی / فیروز کریمی


یک تیر: هیئت مدیره باشگاه تراکتور، مهدی تیکدری را به دلیل اخراج بی مورد در بازی با پرسپولیس 20 درصد جریمه کرد.
2 تیر: باشگاه تراکتور در بیانیه ای طولانی به انتقاد از سیاست های یکی از برنامه های ورزشی صدا و سیما پرداخت.
3 تیر: جمشید نظمی به عنوان چهارمین مدیرعامل باشگاه تراکتور در لیگ بیستم، شروع به کار کرد.
4 تیر: محمدرضا اخباری به دلیل بی انضباطی در تمرین از لیست بازی با پدیده خط خورد و در سفر به مشهد غایب بود.
6 تیر: محمدرضا اخباری به تمرینات تراکتور برگشت.
7 تیر: رسول خطیبی استعفا داد.
7 تیر: باشگاه تراکتور با قبول استعفای خطیبی، فیروز کریمی را به عنوان جانشین او انتخاب کرد. کریمی چهارمین سرمربی تراکتور در لیگ بیستم است.
8 تیر: یک روز پس از قطع همکاری با خطیبی، باشگاه تراکتور جریمه مهدی تیکدری را بخشید.
10 تیر: عضو هیئت مدیره شرکتی که مالکیت تراکتور را برعهده دارد، در صحبت‌هایی انتقادی، خواستار پرداخت حق پخش شد.
11 تیر: مدیرعامل باشگاه تراکتور دلیل جدایی پیش از موعد مسعود شجاعی و اشکان دژاگه را مشکلاتی دانست که خود این بازیکنان ایجاد کرده بودند.
13 تیر: بازیکنان تراکتور به دستور سرمربی ممنوع المصاحبه شدند.
14 تیر: جمشید نظمی از ارائه برنامه 5 ساله برای باشگاه خبر داد.
15: پروژه بازگشت شجاعی و دژاگه به تراکتور منتفی شد.
15 تیر: جمشید نظمی مدیرعامل تراکتور بازگرداندن مالکیت این باشگاه به سپاه را تکذیب کرد.
15 تیر: مالک باشگاه تراکتور در واکنش به صحبت‌های مطرح شده درباره انتقال مالکیت این باشگاه، آن را شایعه خواند و رد کرد.
15 تیر: رسول خطیبی در یک برنامه زنده تلویزیونی علت جدایی اش را فحاشی در فضای مجازی دانسته و به هواداران تراکتور توصیه کرد که با این افراد مرز بندی داشته باشند.
27 تیر: تراکتور بعد از برد بحث برانگیز مقابل گل گهر، در حالی تمرینات خود را برای بازی با آلومینیوم اراک پشت سر می گذارد که حواشی جدیدی به سراغ این تیم آمده است.

بازیکنان تمرین روز گذشته خود را ابتدا تحریم کردند اما به درخواست کریمی سر تمرین حضور یافتند اما تهدید کردند که اگر امروز خبری از دریافتی نباشد، تمرین نمی کنند. پرداخت تنها 5 درصد در حالی که خیلی ها معتقد هستند تنها 45 درصد گرفته اند، بازیکنان را به شدت عصبی کرده است.

مروری بر تابستان سرگیجه آور تبریز/  عجیب‌ترین تیم ایران با روزی یک بحران!

مرداد:
مدیرعامل: جمشید نظمی
سرمربی: فیروز کریمی / فراز کمالوند

5 مرداد: فیروز کریمی به خاطر صحبت هایش در نشست خبری دیدار با پرسپولیس محروم شد.
5 مرداد: مدیرعامل باشگاه تراکتور در آستانه بازی حساس با سایپا اعلام کرد که سرمربی بعدی این تیم ایرانی خواهد بود و بعد از پایان فصل معرفی می شود.
5 مرداد: تعدادی از بازیکنان تراکتور در صورت پرداخت نشدن مطالبات‌شان تا روز جمعه تصمیم به فسخ قرارداد دارند.
6 مرداد: باشگاه تراکتور بخاطر عدم پرداخت مطالبات سرمربی و مربیان سابق خود نمی‌تواند فعالیت نقل و انتقالاتی داشته باشد.
7 مرداد: بازیکنان تراکتور در شب دیدار مقابل سایپا اردوی تیم را ترک کردند. اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و صحبت های شائبه برانگیز مدیرعامل، دلیل دلخوری بازیکنان بود.
8 مرداد: بازیکنان تراکتور پس از جنجال شبانه در اردوی این تیم به هتل تبریز بازگشتند.
8 مرداد: بازیکنان تراکتور بعد از پایان فصل در مصاحبه هایی از پرداخت نشدن مطالباتشان گلایه کردند. بابایی بعد از بازی با سایپا مدعی بود که 5 ماه است از باشگاه دریافتی نداشته است.


9 مرداد: فراز کمالوند به عنوان سرمربی جدید تراکتور انتخاب شد.
10 مرداد: کمالوند در مراسم معارفه خود در میان خبرنگاران مدعی شد که اگر در سال دوم تراکتور را قهرمان لیگ نکند از مربیگیری خداحافظی خواهد کرد!
13 مرداد: باشگاه تراکتور در خصوص اتمام قرارداد تعدادی از بازیکنان اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد به هیچ بازیکنی رضایت نامه نمی دهد.
14 مرداد: مسعود شجاعی با انتشار متنی به صورت رسمی از هواداران تراکتور خداحافظی کرد. بخشی از متن او که بسیار تامل برانگیز بود: "دوست نداشتم که اینطور تموم بشه که نتونم به تیمم کمک کنم تا روز آخر و معذرت می‌خوام از همبازیانم ولی متاسفانه راه دیگه‌ای نذاشتن برام و یک چند نفر آدم اومدن وارد باشگاه شدند که می‌خواستن فقط یه ضربه به این باشگاه بزنن(خودشون می‌دونن منظورم کی هستش. شخصیت شما و از لحاظ فنی خیلی کوچک بودید برای تراکتور و جوابتون هم این بود آخر سر خدا را شکر)"
15 مرداد: تراکتور در بیانیه تازه اش نوشته که یکی از ایجنت هایی که در کشور آمریکا اقامت دارد، تلاش می‌کند تا باعث جدایی بازیکنان این تیم شود. همچنین در شرایطی که بازیکنان تراکتور چندی پیش نسبت به وضعیت مالی خود اعتراض کردند، باشگاه در بیانیه خود نوشته که بدهی اش به بازیکنان صفر است.
17 مرداد: با قهرمانی تیم فولاد در رقابت های جام حذفی فوتبال ایران، امید آسیایی شدن تراکتور نقش بر آب شد.
18 مرداد: مهدی تیکدری با فسخ قراردادش راهی گل گهر سیرجان شد.
19 مرداد: پرونده های جدیدی از سوی کمیته وضعیت بررسی و منجر به صدور رای شد که در دو پرونده از پرونده های مورد بررسی قرار گرفته باشگاه تراکتور محکوم شد.
21 مرداد: با اعلام کمالوند قرار بود تمرینات تراکتور 10 روز بعد از معارفه آغاز شود ولی این اتفاق رخ نداد.
22 مرداد: فراز کمالوند فهرستی ۲۰ نفره را برای نقل و انتقالات در اختیار مدیرعامل باشگاه قرار داده است. او مدعی شده که ارزان ترین تراکتور تاریخ را می سازد.
23 مرداد: شایعاتی در مورد واگذاری باشگاه تراکتور به مس سونگون ورزقان منتشر شد که هیچ مقام مسئولی آن را تایید نکرده است.
23 مرداد: گروهی از هواداران تراکتور در اعتراض به شرایط حکمفرما در باشگاه، مقابل ساختمان باشگاه تراکتور تجمع کردند.
25 مرداد: باشگاه تراکتور در فاصله کمتر از دو ماه مانده به شروع بازی های لیگ برتر، هنوز در جذب بازیکن اقدام به خصوصی انجام نداده است.
30 مرداد: مدیرعامل و سرمربی تراکتور با سفر به ترکیه با محمدرضا زنوزی مالک باشگاه دیدار کردند. این دیدار در حالی صورت گرفت که اعتراضات در فضای مجازی به اوج رسیده است.


30 مرداد: گروهی از هواداران تیم تراکتور ظهر امروز مقابل استانداری آذربایجان شرقی تجمع کردند.
31 مرداد: تعدادی از هواداران تراکتور با حضور در مقابل ساختمان هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی نسبت به شرایط تیم شان اعتراض کردند.

مروری بر تابستان سرگیجه آور تبریز/  عجیب‌ترین تیم ایران با روزی یک بحران!

شهریور:
مدیرعامل: جمشید نظمی (تا 18 شهریور!)
سرمربی: فیروز کریمی / فراز کمالوند (تا 18 شهریور!)

2 شهریور: اکبر ایمانی، هافبک تراکتور به دلیل اختلاف با مدیرعامل در آستانه جدایی از این تیم قرار گرفته است و در تمرین شرکت نمی کند.
3 شهریور: محمد عباس زاده مهاجم گلزن تیم تراکتور در لیگ بیستم، قصد دارد از این تیم جدا شود.
4 شهریور: باشگاه تراکتور برای ورود به بازار نقل و انتقالات تاخیر زیادی داشته و همین موضوع موجب نگرانی شدید هوادارانش شده است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا تراکتور برای بازی با النصر بازیکن کافی دارد یا خیر؟
8 شهریور: فراز کمالوند از احتمالی جدایی میلاد فخرالدینی و حمید بوحمدان خبر داد.
8 شهریور: مدیرعامل باشگاه تراکتور اعلام کرد که با پرداخت مطالبات مهاجم ایرلندی، پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه باز می شود.
8 شهریور: فراز کمالوند به نقل از زنوزی وعده تشکیل یک تیم کهشکانی در سه سال آینده را داد.
8 شهریور: سرمربی تراکتور اعلام کرد که شایعات در مورد عباس زاده و ایمانی صحت ندارد و این دو بازیکن در مرخصی هستند.
8 شهریور: باشگاه تراکتور از حبیب فرعباسی شکایت کرده و حضور او در ذوب آهن را غیرقانونی می داند.
8 شهریور: میلاد فخرالدینی به آلومینیوم پیست.
8 شهریور: سجاد حیدری با باشگاه تراکتور به توافق رسید اما باتوجه به پنجره بسته باشگاه تبریزی، قراردادی را با این تیم نبست و برخلاف شایعات، در تمرینات تیم سرخپوش تبریز نیز شرکت ندارد.


9 شهریور: باشگاه تراکتور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که با درخواست نامعقول اکبر ایمانی بازیکن این تیم مخالفت کرده است. این باشگاه از درخواست 7 میلیاردی ایمانی برای ادامه همکاری پرده برداشت.


10 شهریور: اکبر ایمانی در واکنش به ادعای باشگاه استوری هایی منتشر و اعلام کرد که تراکتور او را نمی خواهد.
10 شهریور: فایل صوتی مذاکره ایمانی با کمالوند و نظمی منتشر شد. در این فایل صوتی هافبک تراکتور از مسئولان باشگاه می خواهد که یا 7 میلیارد بدهند یا با جدایی اش موافقت کنند. این فایل صوتی با واکنش های زیادی مواجه شد و عده ای معتقد هستند که خود باشگاه آن را منتشر کرده است.
10 شهریور: اکبر ایمانی در یک لایو جنجالی حسابی از خجالت کمالوند و نظمی در آمد.
10 شهریور: سرمربی تیم تراکتور قصد دارد در مراجع قضایی از ایمانی شکایت کند.
10 شهریور: ایمانی با انتشار یک استوری اعلام کرد که در ساعت 17 در باشگاه تراکتور حضور پیدا می کند تا تکلیفش را روشن کنند. او یک مکالمه مربوط به خود و کمالوند را هم منتشر کرد که شماره سرمربی تراکتوری ها در آن مشخص بود؛ اتفاقی که باعث تماس هایی مکرر و ایجاد مزاحمت برای کمالوند هم شد.

مروری بر تابستان سرگیجه آور تبریز/  عجیب‌ترین تیم ایران با روزی یک بحران!


10 شهریور: باشگاه تراکتور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که موضع این باشگاه در قبال ایمانی تغییر نکرده است و نمی گذارد این بازیکن اخاذی کند.
11 شهریور: محمد عباس زاده دقایقی قبل با حضور در محل سازمان لیگ فوتبال ایران، قراردادش با باشگاه تراکتور را بنابر ماده ۱۳ بند ۳ به‌صورت یک‌طرفه فسخ و آن را ثبت کرد. مهاجم تراکتور می‌گوید علی‌رغم میل باطنی قراردادش با این باشگاه را فسخ کرد.
11 شهریور: عباس زاده در کمتر از 6 ساعت تصمیم به ادامه همکاری با این تیم گرفت.
11 شهریور: مدیرعامل باشگاه تراکتور اعلام کرد که وکیل آنتونی استوکس با حضور در استانبول، مطالبات این بازیکن را دریافت خواهد کرد. او همچنین تاکید کرد که تراکتور با بازیکنان جدید مقابل النصر حاضر می شود.


11 شهریور: شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد که به جدایی فراز کمالوند از تراکتور اشاره دارد.
11 شهریور: اکبر ایمانی با منتشر کردن یک استوری از حل مشکلاتش با تراکتور خبر داد.
12 شهریور: باشگاه تراکتور با انتشار بیانیه ای کوتاه، شایعه استعفای فراز کمالوند را تکذیب کرد.
12 شهریور: اکبر ایمانی هافبک تیم فوتبال تراکتور تبریز تاکید کرد که حتی حاضر نیست با فراز کمالوند و جمشید نظمی، یک قدم هم راه برود.
13 شهریور: باشگاه تراکتور اعلام کرد که همکاری با فرهاد صداقت به عنوان سرپرست خاتمه یافته است.
13 شهریور: چند صد هوادار معترض تراکتور با عبور از نگهبانی بنیان دیزل وارد این مجموعه شده و مقابل ساختمان باشگاه تراکتور تجمع کردند. آنها شعارهای تندی را علیه مدیران باشگاه سر دادند. نظمی در واکنش به این شعارها اعلام کرد که هیئت مدیره تصمیم به واگذاری باشگاه گرفته است. هواداران از شنیدن این خبر خوشحال شدند اما شعارهایشان همچنان ادامه داشت.


13 شهریور: باشگاه تراکتور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مالکیت این باشگاه واگذار خواهد شد: «با توجه به خواسته افراد حاضر در این تجمع و در حضور عوامل هیات فوتبال استان، تصمیم هیات مدیره باشگاه بر آن شد که از این تاریخ تمامی فعالیت‌های باشگاه به حالت تعلیق درآمده و امورات مربوطه از امروز بر عهده هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی بوده و تیم تحویل آنان می‌گردد.»


13 شهریور: باشگاه تراکتور اعلام کرد که تمام فعالیت های این باشگاه تعلیق شده است.
14 شهریور: مدیرعامل تراکتور در واکنش به اتفاقات روز گذشته دو استوری منتشر کرد که بوی رفتن می دهد.
14 شهریور: رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی از بدهی سنگین باشگاه تراکتور صحبت کرده؛ بدهی که اگر صحت داشته باشد این باشگاه رکورددار بدهی در فوتبال ایران می شود؛ 14 میلیون دلار!

مروری بر تابستان سرگیجه آور تبریز/  عجیب‌ترین تیم ایران با روزی یک بحران!


14 شهریور: جلسه رسیدگی به مشکلات باشگاه تراکتو در تبریز برگزار شد و یکی از حاضرین در این جلسه در مورد خروجی آن گفت: «اعضا به این نتیجه رسیدند که هیچ فردی در استان وجود ندارد که مالکیت تراکتور را به آن واگذار کنیم و مقامات استانی و حاضران در جلسه به این نتیجه رسیدند که تراکتور باید فعلا تحت مالکیت زنوزی باقی بماند.»
14 شهریور: با وجود تصمیم مسئولان استانی آذربایجان اما زنوزی زیر بار مالکیت تراکتور نمی‌رود!
15 شهریور: فعالیت های باشگاه تراکتور به حالت تعطیل در آمده و مشخص نیست سرنوشت این تیم چه خواهد شد.
15 شهریور: سکوت محض مدیران در تبریز شرایط را به گونه ای رقم زده که به نظر می رسد همچنان مسئولیت تراکتور با زنوزی است.
15 شهریور: نظمی در گفت و گویی تلویزیونی اعلام کرد افشای فایل صوتی مذاکره با ایمانی که جنجال زیادی به پا کرد تصمیم خود باشگاه بود.
17 شهریور: باشگاه تراکتور بعد از اتفاقات عجیب اول هفته، دوباره شروع به کار کرد.
17 شهریور: بر اساس مدارکی که امروز منتشر شد، مجموع بدهی های تراکتور چیزی حدود 230 میلیارد تومان تخمین زده می شود.
17 شهریور: اکبر ایمانی با انتشار یک استوری در اینستاگرام اعلام کرد که پا روی غرور خود گذاشته و به تمرینات تراکتور بازخواهد گشت.
17 شهریور: باشگاه تراکتور با اعلام اینکه تعداد بازیکنانش به حد نصاب نمی‌رسد، خواستار تعویق مسابقه یا قبول انصراف این تیم از بازی با النصر شد.
17 شهریور: رئیس کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با انتقاد از تصمیم تراکتوری ها برای انصراف از لیگ قهرمانان آسیا خبر از برگزاری یک جلسه فوری برای حل مشکل تراکتور داد.
17 شهریور: باشگاه تراکتور از ای اف سی خواست تا امکان جایگزین کردن بازیکنانش را بدهد.
18 شهریور: بحران سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که تراکتور تاکنون هیچ درخواستی برای تعویق دیدار با النصر ارسال نکرده است.
18 شهریور: مدیرعامل باشگاه تراکتور از قطعیت حضور این تیم در قطر برای دیدار مقابل النصر عربستان خبر داد.

سعید عبدی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در