2 گروه از صیادان پرندگان شکاری در گمیشان متلاشی شد


2 گروه از صیادان پرندگان شکاری در گمیشان متلاشی شد

گرگان- ایرنا- 2 گروه از متخلفان و صیادان پرندگان شکاری در زیستگاه های شهرستان گمیشان پس از شناسایی متواری و از آنها یک دستگاه موتورسیکلت پرقدرت 250سی سی و 10 قطعه پرنده وحشی کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گمیشان روز پنجشنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: با تشدید فعالیت های نیروهای یگان حفاظت محیط زیست ، مأموران موفق به رهگیری ۲ گروه از بازگیران (صیادان پرندگان شکاری)شدند که متخلفان حین فرار یک دستگاه موتورسیکلت تریل ۲۵۰ ، ۶ قطعه کبوتر ،چهار قطعه کوکر شکم سفید و چهار عدد شبچه از خود به جای گذاشتند که توسط مامورین توقیف و به مراجع قضایی گزارش شد.

آًقا محمد مرادی افزود: در این عملیات پرسنل دریابانی و حفاظت شیلات گمیشان با محیط بانان همکاری داشتند و پیگیری در خصوص شناسایی متخلفان متواری در دست اقدام است.

وی یادآور شد: با ورود به دوره پیک فعالیت متخلفان و حضور و ورود پرندگان شکاری به حوزه شهرستان گمیشان، اداره حفاظت محیط زیست افزایش کمی و کیفی گشت های کنترلی و بازدارنده و بسیج همه پرسنل اجرایی و ستادی را در دستور کار قرار داد.

2 گروه از صیادان پرندگان شکاری در گمیشان متلاشی شد



وی اضافه کرد: گشت ها اغلب از ساعات بامداد و حوالی پنج صبح آغاز شده و در حوزه زیستگاه های تالاب بین المللی 'گمیشان' و منطقه شکار ممنوع 'صوفی کم' و سایر زیستگاه های گمیشان عملیاتی و اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا، شکاری به پرندگانی گفته می شود که غذای خود را از طریق شکار پرندگان و یا حیوانات دیگر ( خزندگان و جوندگان) و با استفاده از توانایی های خاص از قبیل سرعت عمل و بینایی بسیار بالا و داشتن منقار و چنگال قوی بدست می آوردند.

پرندگان شکاری با توجه به اینکه در راس هرم غذایی قرار دارند، از نظر اکولوژیک حائز توجه بوده و بعنوان یک مبارزه گر بیولوژیک در دفع آفات و امراض زراعی و گونه های مرتعی عمل می کنند.

از مهمترین تیره های پرندگان شکاری می توان به شاهینان اشاره کرد که از اهمیت فوق العاده ای در چرخه زیستی برخوردار هستند، همه ساله بوم سازگان های دشتی منطقه بندر ترکمن و گمیشان از اواخر فصل تابستان میزبان پرندگان با ارزش شکاری از قبیل شاهین، بحری، بالابان چرخ است

پرندگان شکاری (بحری، بالابان، شاهین و ...) از گونه های در معرض خطر انقراض بوده که مورد طمع افراد سودجو و منفعت طلب قرار می گیرند و با صید و زنده گیری آنها ، در کشور های حاشیه خلیج فارس با قیمت های گزاف چند صد میلیون تومانی به فروش می رسند
وی با اشاره به فرا رسیدن فصل مهاجرت پرندگان به زیستگاه های گمیشان از شهروندان و ساکنان منطقه خواست در صورت مشاهده هر گونه پرنده مصدوم مراتب را به اداره محیط زیست اطلاع و یا پرنده را به این اداره تحویل دهند.

گمیشان در شمالی غربی گلستان و هشتاد هزا رنفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب