سفر نماینده اتحادیه اروپا به قرقیزستان؛ انتخابات پارلمانی محور مذاکرات


سفر نماینده اتحادیه اروپا به قرقیزستان؛ انتخابات پارلمانی محور مذاکرات

نماینده اتحادیه اروپا در سفر به «بیشکک» با مقامات قرقیزستان دیدار و در مورد انتخابات آتی پارلمانی در این کشور بحث و گفتگو...

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «ترحی هاکالا» نماینده جدید اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی که به «بیشکک» سفر کرده است با «روسلان قزاق بایف» وزیر خارجه قرقیزستان دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، «قزاق بایف» در این دیدار ضمن خوشامد گویی به نماینده اتحادیه اروپا، از وضعیت سیاسی داخلی کشور در زمینه اصلاحات جاری و روندهای انتخاباتی خبر داد و اولویت های اصلی سیاست خارجی قرقیزستان را معرفی نمود.

«هاکالا» نیز در این دیدار بر ضرورت تشدید گفتگوی دو جانبه اشاره و آمادگی اتحادیه اروپا برای حمایت از جمهوری قرقیزستان در اجرای اصلاحات در حال انجام در این کشور را ابراز داشت.

طرفین در مورد برنامه های مشترک برای سازماندهی سفرهای سطح بالا ، موضوع امضای توافق نامه مشارکت و همکاری های پیشرفته و همچنین پروژه ها و برنامه های اتحادیه اروپا در جمهوری قرقیزستان و منطقه بحث کردند.

طرفین در مورد شکل همکاری منطقه ای و برگزاری اولین مجمع اقتصادی اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی که قرار است در 5 نوامبر 2021 در شهر بیشکک برنامه ریزی شود ، تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین مسائل امنیتی آسیای مرکزی از جمله وضعیت در منطقه مرزی جمهوری قرقیزستان و افغانستان را مورد بحث قرار دادند. این دیپلمات اروپایی از رویکرد دیپلماتیک جمهوری قرقیزستان برای حل اختلافات استقبال کرد و از تصمیم مقامات قرقیزستان برای صدور 500 روادید برای دانشجویان افغان استقبال کرد.

به طور جداگانه ، موضوع مبارزه مشترک با پیامدهای همه گیری ویروس کرونا از جمله مساله واکسیناسیون شهروندان قرقیزی نیز مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس