هواشناسی درباره تندبادهای لحظه‌ای و برخورد صاعقه در برخی نقاط کشور هشدار داد


هواشناسی درباره تندبادهای لحظه‌ای و برخورد صاعقه در برخی نقاط کشور هشدار داد

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش‌ها در برخی مناطق کشور، درباره تندبادهای لحظه‌ای و برخورد صاعقه هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز - بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

بعدازظهر نیز در غرب هرمزگان و جنوب فارس، افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید را خواهیم داشت.

این سازمان برای امروز (جمعه) در نوار شرقی کشور به‌ویژه خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در برخی ساعات، وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی کرده است. دریای خزر، شمال خلیج فارس و شرق عمان نیز امروز مواج خواهد بود.

سازمان هواشناسی برای فردا (شنبه) و نیز یکشنبه در ارتفاعات مازندران بارش پاکنده و برای نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی کرده است.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است و از شنبه تا دوشنبه در سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز روند افزایش نسبی دما پدیده حاکم خواهد بود.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت امروز ۳۱ و ۲۱، شنبه ۳۲ و ۲۲ یکشنبه ۳۳ و ۲۳ و دوشنبه ۳۴ و ۲۳ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه به‌ویژه در مناطق کوهستانی و خسارت ناشی از تندباد لحظه‌ای هشدر داد و به هموطنان توصیه کرد تا از تردد و اتراق در اطراف رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و بر لزوم آمادگی و اقدامات دستگاه‌های اجرایی را برای پیشگیری از آبگرفتی معابر، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی