تعبیر خواب هواپیما: 42 تعبیر دیدن تصادف و سقوط هواپیما در خواب


با اختراع هواپیما، رویای پرواز کردن انسان به حقیقت پیوست. هرچند سفر هوایی روز به روز رایج‌تر شد، اکثر آدم‌ها بیشتر و بیشتر جذب و شیفته‌ی آن می‌شوند. حتی در خواب، هواپیماها نیز نماد چیزهایی هستند و می‌توانند معانی بسیاری داشته باشند. در ادامه این نوشتار با تعبیر خواب هواپیما با ما همراه باشید تا 42 تعبیر دیدن تصادف و سقوط هواپیما در خواب را...

با اختراع هواپیما، رویای پرواز کردن انسان به حقیقت پیوست. هرچند سفر هوایی روز به روز رایج‌تر شد، اکثر آدم‌ها بیشتر و بیشتر جذب و شیفته‌ی آن می‌شوند. حتی در خواب، هواپیماها نیز نماد چیزهایی هستند و می‌توانند معانی بسیاری داشته باشند. در ادامه این نوشتار با تعبیر خواب هواپیما با ما همراه باشید تا ۴۲ تعبیر دیدن تصادف و سقوط هواپیما در خواب را بدانید.

هیچ وسیله‌ی حمل و نقلی سریع تر از هواپیما وجود ندارد که انسان بتواند با آن مسافت‌های طولانی را طی کند. از طرفی دیگر، هواپیما وسیله‌ی حمل و نقلی است که در صورت بداقبالی باعث مرگ خیلی‌ها می‌تواند بشود.

به همین علت، خواب هواپیما به روشی دو جنبه‌ای تعبیر می‌شود. نمادی از چرخه‌ی عمر است، هم مرگ و هم تولد. خواب هواپیما علاوه بر شادی، پیشرفت و تغییر نشانگر ترس نیز هست.

برای دریافتن معنی هواپیما در خواب، فرد باید جنبه‌های بسیاری را در تعبیر خواب لحاظ کند.

۱. تعبیر کلی دیدن هواپیما در خواب

اساسا، دیدن هواپیما در خواب نماد تغییر است. این تغییر به چه روشی است و چه حوزه‌ای از زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد طبیعتا از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مثل همیشه، تعبیر خواب در درجه اول به تعبیر خواب فردی بستگی دارد.

از آنجایی که مسافرت هوایی تجربه‌ی نادری برای اکثر آدم‌ها است، جای تعجبی ندارد که درست پیش یا پس از پرواز خواب هواپیما ببینیم. حتی درگیر بودن با چنین سفری نیز می‌تواند باعث دیدن خواب هواپیما شود. دلیل دیگر خواب هواپیما ممکن است فیلم سینمایی جدیدی باشد که در آن هواپیما نقشی اساسی و هم ایفا می‌کند یا رویدادی که جدیدا در رسانه گزارش شده است.

۲. نماد خواب «هواپیما» – تعبیر کلی

اساسا، به این علت هواپیما را در خواب می‌بینیم، که در دل اشتیاق فرار از زندگی روزمره یا موقعیت‌های استرس‌زای روتین را داریم و به درک درستی از اهداف مهم زندگی رسیده‌ایم. در نتیجه این خواب به طور غیر مستقیم اعلام می‌کند که در عالم بیداری تغییر بزرگی در راه است. حادث شدن آن به احتمال زیاد چندان طول نخواهد کشید چون سریع ترین حالت ممکن حمل و نقل که هواپیما باشد انتخاب شده است.

اگر قربانی در خواب درون هواپیما باشد، ارتفاع پرواز برای تعبیر کلی نماد خواب بسیار حیاتی است: که در صورت پایین پرواز کردن، نشان می‌دهد در پیش بردن فعالیت‌های زندگی با دشواری روبرو هستیم. اما، اگر هواپیما در ارتفاعات بالا پرواز می‌کند، این احتمال وجود دارد که بتوانیم از اوضاع حاکم بر زندگی‌مان فاصله بگیرم و قادر باشیم از عهده‌ی آن‌ها بر بیاییم.

۳. دیدن چند هواپیمای چرخان در خواب

اگر در خواب ببینید چند هواپیما در حال چرخیدن و پیچ و تاب هستند، در عالم بیداری نماد عدم قطعیت یا گیج شدن است. این خواب به سختی می‌تواند وضعیت بخصوصی را برآورد کند یا زیان‌های احتمالی را بررسی کند.

۴. دیدن خواب هواپیما در باند فرودگاه

این خواب نشانه‌ی آزادی است اما نشان دهنده‌ی آن نیز هست که شخص بیننده‌ی خواب از وضعیت بخصوصی فرار می‌کند.

۵. خواب بلند شدن هواپیما از زمین

چنین خوابی از خطر کردن و شک و تردیدهای محتمل حکایت دارد.

۶. خواب راندن یک هواپیما

به نوعی اعلام ایده‌های خلاقانه است: استقلال و نیاز به آزادی

۷. خواب هواپیمایی که بمب می‌افکند

دیدن چنین خوابی از شنیدن خبرهای بد آگاهی می‌دهد.

۸. خواب تصادف هواپیما

چنین خوابی نشان از یک نقص یا شکست دارد؛ و نیاز به پذیرش اشتباه.

۹. خواب هواپیمایی در حال فرود آمدن

چنین خواب از تکمیل یک کار و به سرانجام رساندن آن خبر می‌دهد؛ موفقیت از طریق «فرود آمدن».

۱۰. تعابیر روانشناختی هواپیما در خواب

برای تعبیر روانشناختی نماد هواپیما در خواب فراتر از هر چیزی احساسی که در طول پرواز داریم نقش مهمی ایفا می‌کند: آیا خواب پرواز کردن در هواپیما ترسناک است؟ در این صورت، هواپیما بخشی از زندگی فرد است که بر او فشار و مسئولیت وارد کرده است. این به عنوان مثال می‌تواند به شراکت یا حرفه مربوط باشد. فرد خواب بیننده احساس محدودیت می‌کند و دوست دارد فرار کند. او آرزوی آزادی – و احتمالا در زمینه‌ی جنسی – را دارد.

به علاوه، تعبیر روانشناختی هواپیما در خواب می‌تواند نشانه‌ای از آن نیز باشد که خواب ببیننده احساس فشار می‌کند یا در زندگی بیش از حد تندروی می‌کند.

۱۱. تعبیر معنوی هواپیما در خواب

به لحاظ معنوی، هواپیما در خواب نماد سفر است. شخص خواب بیننده از زندگی روزمره فاصله می‌گیرد و به دنبال خواسته یا سفری معنوی به مقصدی نا معلوم است.

خوشبختانه، تصادفات هواپیمایی به ندرت در واقعیت اتفاق می‌افتند، اما، در بین بدترین حوادثی قرار می‌گیرند که می‌شود تصور کرد. تصاویری که ما در اخبار موقع تصادف یا سانحه‌ی هواپیمایی می‌بینیم می‌توانند کمک کنند که حدس بزنیم مسافران درون آن چه احساس مرگباری داشته اند و چه ترس و هراسی را احساس کرده‌اند.

۱۲. تعبیر خواب تصادف یا سوختن هواپیما

اگر هواپیمایی در حال سوختن در خواب ببینید، باید ابتدا توجه کنید که آیا از آن نور بلند می‌شود یا دود سیاه. شعله‌هایی که دود تیره و سیاه ایجاد می‌کنند عموما مضر به حساب می‌آیند. اما از طرف دیگر دود روشن، نشان از شادمانی و خرد دارد. خواب بیننده قادر خواهد بود در زندگی واقعی کاری را به انجام برساند و به آینده‌ای مثبت امید داشته باشد.

اگر تکه پاره‌های یک هواپیمای متلاشی شده را در پایان خواب ببینید، با اشتباه خودتان روبرو خواهید شد. معمولا، چنین تصاویری در خواب شانه به شانه‌ی شکست مالی در حرکت هستند. بنابراین عاقلانه آن است که در زمینه‌ی امور مالی و خرج کردن بابت انجام خریدهای‌تان توجه بیشتری داشته باشید.

۱۳. تعبیر روانشناختی هواپیمای تصادفی یا در حال سوختن

طبق رویکرد تعبیر روانشناختی، وقتی کسی در خواب هواپیمای تصادف کرده می‌بینید نشان از موانع و دشواری‌های موجود در زندگی واقعی او دارد. به لحاظ معنوی، اگر هواپیما در آتش در حال سوختن باشد، تصویر این خواب اغلب مثبت قلمداد می‌شود: مرحله‌ی جدیدی از زندگی می‌تواند بعد از غلبه بر مشکلات و موانع برجسته‌تر شود.

۱۴. معنای معنوی تصادف هواپیما یا هواپیمای در حال سوختن

طبق مفاهیم معنوی، هواپیمای در حال سوختن یا سقوط در خواب به عنوان نمادی از خودبرتر بینی شخص قلمداد می‌شود. شخص خواب بیننده می‌خواهد که در سفر زندگی به پیشرفت‌ها و دستاوردهای معنوی دست پیدا کند؛ او به خودش زمانی را که واقعا نیاز دارد اختصاص نمی‌دهد.

۱۵. تعبیر خواب هواپیمایی که به زور و تقلا حرکت می‌کند

گاهی خواب‌های مربوط به هواپیما ناخوشایند هستند، که به خاطر نقص فنی هواپیما است که باعث هراس، ترس و سایر احساسات منفی می‌شود، بنابراین چنین خوابی به ذهن خوداگاه ناخوشایند خواب بیننده اشاره دارد.

۱۶. تعبیر خواب پرواز با هواپیمایی که باعث برانگیختن احساسات مثبت می‌شود

هر چیزی که به این خواب مربوط می‌شود، فقط بر جنبه‌ی مثبت احساسات شخص خواب ببیننده تاثیر می‌گذارد، مثلا چنین پروازی به او احساس آزادی، اختیار، و شادمانی می‌بخشد.

۱۷. معنی و تعبیر روانشناختی هواپیما در خواب

به لحاظ روانشناختی، هواپیما به افکار، خواسته‌ها و آرزوهایی اشاره دارد که رسیدن و دستیابی به آن‌ها سخت است یا چنین خوابی عطشی را که شخص برای به دست آوردن آزادی دارد نشان می‌دهد.

۱۸. معنی و تعبیر معنوی هواپیما در خواب

در سطح معنوی، دیدن هواپیما در خواب نمایانگر سفری است که فرد در زندگی و عالم هستی پیش رو دارد و باید تا به انتها آن را طی کند.

معانی و تعابیر عرفی هواپیما در مذاهب و فرهنگ‌های مختلف

در فرهنگ اروپا (یهودی – مسیحی)

۱۹. تعبیر دیدن هواپیما در خواب از دید اروپایی‌ها

دیدن هواپیما در خواب نماد سفر است و نشان دهنده‌ی سفری است که شخص خواب بیننده خواهد داشت.

۲۰. تعبیر خواب ناپدید شدن هواپیما

در این فرهنگ اگر خواب ببینید هواپیما ناپدید می‌شود به معنی اجتناب از تجربه‌ای ناخوشایند است. اینکه هواپیمایی را در خواب ببینید و آن هواپیما بعد از مدتی در ابرها ناپدید شود، به اقبال و شانس شما در حین پرداختن به مشکلات یا طرح‌هایی مشخص اشاره دارد.

در فرهنگ اعراب (اسلامی)

۲۱. به معنی دستیابی به اهداف و طرح‌های بزرگ

بر اساس این فرهنگ، اگر خواب پرواز هواپیما به آسمان را ببینید، نشان از انتظارات بالایی دارد که از خودتان دارید.

۲۲. به معنی و تعبیر افزایش قدرت و توانمندی

اگر کسی خواب پرواز کردن درون هواپیما را ببیند، در میان رقبا قدرت پیدا می‌کند و از آن‌ها جلو می‌زند.

۲۳. معنی و تعبیر خواب هواپیمایی که تاخیر دارد

اینکه خواب ببینید پروازتان با یک هواپیما به تاخیر می‌افتد، دلالت بر ایده‌های معوق مانده‌ای دارد که بنا به عواملی امکان محقق شدن‌شان نیست. چنین خوابی ممکن است اشاره‌ای به افکار معوق مانده‌ای باشد که هیچ وقت جامعه‌ی عمل نمی‌پوشند.

۲۴. تعبیر خوابی که در آن هواپیما شما را به مسیر دیگری می‌برد

اگر خواب هواپیمایی را ببینید که شما را به مسیر دیگری غیر از مقصد مورد نظرتان می‌برد، چنین خوابی حکایت از تغییرات غیر منتظره در زندگی‌تان دارد. این تغییرات – بسته به موقعیت – هم می‌توانند مثبت باشند و هم منفی.

۲۵. تعبیر خواب هواپیمای دو باله (قدیمی)

اگر در خواب ببینید خودتان یک هواپیمای دو باله را هدایت می‌کنید، چنین خوابی می‌تواند نمایانگر اشتیاق شما به استقلال و دل و جرات فراوانی باشد که از آن برخوردار هستید. چنین خوابی می‌تواند عقاید محافظه‌کارانه‌ی شما را نیز نشان بدهد، یا حسرت‌تان بر دوران گذشته، چرا که هواپیماهای دو باله نوع قدیمی و نوستالژیک هواپیماهای امروزی هستند.

۲۶. تعبیر خواب هواپیمایی که در بلند شدن از زمین مشکل دارد

خوابی که در آن احساس کنید هواپیما در بلند شدن از زمین با سختی و مشکل روبرو است، نشانگر تردیدها، ترس‌ها و ناتوانی شما در کنترل اوضاع و موقعیت‌ها است. ترس از دست دادن توانایی چیزهایی که مسئولیت‌شان با شما است یا شک و تردید در رابطه با تصمیم‌های بخصوصی که گرفته‌اید.

۲۷. تعبیر خواب هواپیمایی که به آن حمله شده است

اگر در خواب ببینید مهاجمانی به یک هواپیما حمله می کنند، نماد انتقاداتی است که نسبت به خودتان یا سایرین دارید. شاید چیزهایی وجود دارد، که به طریقی نادرست انجام شده‌اند، به همین خاطر بابت آن‌ها احساس تاسف می‌کنید.

۲۸. تعبیر خواب پرت شدن و بیرون افتادن از هواپیما

گاهی امیدها و اهدافی وجود دارند که خیلی دست بالا تعیین شده‌اند، در نتیجه ممکن است نگران از دست دادن موقعیتی خاص باشیم یا نگران اینکه نتوانیم به ایده‌های‌مان جامه‌ی عمل بپوشانیم. در این حالت است که این خواب به ما درباره‌ی ناخوداگاه‌مان هشدار می‌دهد و درباره‌ی تردیدهای‌مان بابت ناتوانی در انجام درست کارها و تحقق کامل اهداف‌مان.

۲۹. تعبیر خواب سفر طولانی با هواپیما

کسی که با هواپیما مسافرت کرده باشد ممکن است از پشت سر گذاشتن چیزها و گذر از بعضی‌ موارد هراسی نداشته باشد. خواب بیننده درک می‌کند که فارغ از آنچه گذشته برایش به ارمغان آورده، جریان زندگی ادامه دارد، و او رو به جلو حرکت می‌کند، تصمیم‌های تازه می‌گیرد، برای خودش اهداف و برنامه‌های جدیدی پی‌ریزی می‌کند.

۳۰. تعبیر خواب هواپیمای اختصاصی یا جت خصوصی

دیدن هواپیما یا جت اختصاصی در خواب، نماد استقلال خواب بیننده و/یا اشتیاقش به جدا بودن از سایرین دلالت دارد. گاهی نیاز است که همه چیز را خودش به تنهایی انجام دهد، بنابراین آرزو می‌کند ای‌کاش خودش جریان امور را تحت کنترل داشته باشد. یا، این خواب می‌تواند اشاره‌ای به آرزوی موفق، ثروتمند و مرفه بودن باشد.

۳۱. تعبیر خواب سقوط کردن هواپیما

نگرانی‌هایی که افراد در عالم بیداری دارند در دنیای خواب تجلی پیدا می‌کنند. چیزهایی هست که آدم از آن‌ها می‌ترسد، مثل سقوط و افتادن، از دست دادن اعتماد به نفس و کارهایی که به سرانجام نمی‌رسند. گاهی خوابی که در آن هواپیمایی سقوط می‌کند یا پایین می‌رود – اما هنوز به زمین برخورد نکرده است – می‌تواند به رویاهای ناتمام یا امیدهای بر باد رفته اشاره داشته باشد. خود عمل افتادن هواپیما نیز ایده‌ها، امید‌ها و افکاری را که در حال فروکش کردن هستند نشان می‌دهد.

۳۲. تعبیر خواب سقوط کردن هواپیما در دریا

وقتی کسی خواب می‌بیند هواپیما درون آب دریا سقوط می‌کند، نشان از ایده‌ها و افکاری دارد که در اعماق دریا یا اقیانوس درونش غرق شده‌اند. کسی که چنین خوابی می‌بینید در رابطه با بعضی ایده‌ها، یا پروژه‌ها یا وضعیتی که در آن هست یا می‌خواهد باشد احساس درماندگی می‌کند.

۳۳. تعبیر خواب سقوط هواپیمای حامل یکی از اعضای خانواده

گاهی خوابی که در آن یکی از عزیزان‌تان درون هواپیمایی است که سقوط می‌کند نشان از ترس شما بابت از دست دادن آن افراد دارد. اگر زن، شوهر، دختر، پسر، یک دوست بسیار صمیمی یا هر شخص دیگری از اقوام در حادثه‌ی هواپیمایی که در خواب رخ می‌دهد حضور داشته باشد، چنین خوابی نماد احساس درماندگی است. چیزهایی وجود دارد که از آن‌ها می‌ترسید مثل از دست دادن عزیزان یا ناتوانی در کمک کردن به آن‌ها، بسته به رابطه‌ای که در آن قرار دارید.

۳۴. تعبیر خواب سوار هواپیما شدن

عمل سوار شدن به هواپیما در خواب نشان دهنده‌ی آمادگی برای چیزی بسیار مهم است که قصد انجامش را دارید. شاید پروژه‌ی خاصی هست که قرار است آن را شروع کنید یا رویداد مهم دیگری در زندگی که در شرف اتفاق افتادن است. گاهی خواب مربوط به سوار هواپیما شدن به این مرحله و گام که قصد برداشتنش را دارید اما هنوز می‌ترسید اشاره می‌کند.

۳۵. تعبیر دیدن بال‌های هواپیما در خواب

بال‌های هواپیما یکی از مهمترین قسمت‌های آن به حساب می‌آید، به نحوی که جدایی‌اش از آن امکان پذیر نیست. کسی که خواب بال یا بال‌های هواپیما می‌بیند، احساس می‌کند که یک بخش از مشکل یا وضعیتی از اهمیت ویژه برخوردار است که این به شرایط بال بستگی دارد که آیا در حال سوختن است یا سالم در حال پرواز. اگر بال یا بال‌ها در حال سوختن باشند چنین خوابی به معنی وجود مشکل یا مشکلاتی است که باید از آن خبر داشته باشید.

۳۶. تعبیر خواب درهای هواپیما

درهای هواپیما برای خروج از آن ساخته شده‌اند، بنابراین در خواب به عنوان نماد خارج شدن از چیزی به حساب می‌آیند. شاید این خواب پیشنهاد یا سر نخی برای خواب بیننده است تا ببینید برای حل مشکلی خاص یا خروج از چیزی که درکش سخت بوده‌است راه حلی وجود دارد.

۳۷. تعبیر خواب پنجره‌های هواپیما

کسی که درباره‌ی پنجره‌های هواپیما خواب می‌بیند قرار است برای حل مشکلات و جهت پاسخ به سوالاتی که همیشه برایش مطرح بوده است بیش از یک راه پیدا کند. پنجره نماد راه‌ها و فرصت‌های زیادی است که قرار است خواب بیننده تجربه کند. او نباید از ریسک کردن بترسد، چون همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت چرا که بخت با او یار است.

۳۸. تعبیر خواب هواپیمای خراب شده

اگر هواپیمایی که در خواب می‌بینید خراب و روی باند رها شده باشد، یعنی نقشه‌ای که به فکرش بوده‌اید ممکن است به نتیجه نرسد.

شاید برای به جریان انداختن امور و در مسیر درست هدایت کردن آن‌ها به انگیزه‌ی واقعی نیاز دارید. یا برای دستیابی به کمک حرفه‌ای و درست باید به فکر استفاده از منابع موثق باشید.

۳۹. تعبیر خواب فرود اضطراری هواپیما

اگر در خواب ببینید هواپیما فرود اضطراری می‌کند، به معنی آن است که چیزی در زندگی‌تان شدیدا از کنترل و مسیر درست خارج شده است. تا پی نبرده‌اید آن مورد چیست دست به اقدامی نزنید. به این روش است که می‌توانید قبل از پیش روی مشکل را برطرف کنید.

۴۰. تعبیر خواب فرود سخت و پر دردسر هواپیما

اگر هواپیمایی که در خواب می‌بینید فرود سخت و پر دردسری را تجربه کند، باید آن را یک هشدار تلقی کنید. یعنی به هوشیاری بیشتری نیاز دارید. ممکن است در دقیقه‌ی نود یک جای کار بلنگد و دست‌تان توی پوست گردو بماند. پس بهتر است مراقب باشید.

۴۱. تعبیر خواب خلبانی کردن در هواپیما

اگر در خواب ببینید که خلبان یا کاپیتان هواپیما هستید، این خواب به معنی آن است که شما مسئولیت کامل زندگی خود را پذیرفته اید و به عهده دارید.

شما بر زندگی‌تان کنترلی باثبات دارید و همین طور بر زندگی عزیزان‌تان. شما به راحتی تصمیم می‌گیرید.

اگر هواپیما مسافرانی هم داشته باشد به معنی آن است که شما توانایی رهبری عده‌ای دیگر را در محل کار دارید. این به معنی آن است که می‌توانید از رده‌های میانی تا عالی موقعیت مدیریت و رهبری خوش بدرخشید.

۴۲. تعبیر خواب از دست دادن پرواز با هواپیما

از دست دادن هواپیما به معنی آن است که فرصت ‌های طلائی را در عالم بیداری از دست خواهید داد. این خواب شما را آماده می‌سازد تا برای استفاده از فرصت‌هایی که پیش می‌آید اقداماتی انجام بدهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان را جویا شد