نماینده‌ خواف:راه موفقیت دولت از مسیر استفاده از نخبگان می‌گذرد


نماینده‌ خواف:راه موفقیت دولت از مسیر استفاده از نخبگان می‌گذرد

تربت حیدریه- ایرنا- نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مدیران اجرایی باید بدانند که تنها راه رشد و موفقیت در برنامه ها استفاده از ظرفیت دانشگاهها و نخبگان علمی است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر احمدپور فدکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقام معظم رهبری در نخستین دیدار خود با اعضای هیات دولت جدید به بازسازی انقلاب در همه عرصه های مدیریتی و انقلابی بودن همراه با عقلانیت تاکید کردند و تحقق این امر مستلزم ارتباط قوی بین دولتمردان و جامعه علمی و نخبگانی است.

وی ادامه داد: امروز ارتباط تنگاتنگ بین جامعه دانشگاهی و مدیران اجرایی ضروری است چون جامعه علمی می تواند کمک زیادی به دولتمردان برای تحقق برنامه ها کند.

عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد گفت:جامعه علمی تجربیات خوبی دارد و دولتمردان باید برای پیشبرد برنامه هایشان از جامعه علمی کمک بگیرند و همکاری بین بدنه اجرایی و بخش های علمی و دانشگاهی موجب گسترش عدالت واقعی هم به لحاظ نظری و هم عملی می شود.

احمدپور فدکی افزود: عدالت از واژه هایی است که در انقلاب اسلامی ما نقش اساسی دارد و برای تحقق این مهم، دولتمردان باید از نظر نخبگان علمی و دانشگاهی استفاده کنند تا هم ابعاد عدالت روشن شود و هم نحوه اجرای عدالت در جامعه مورد توجه قرار گرفته و نهادینه و نظام مند شود.

وی ادامه داد:اعضای هیات علمی دانشگاهها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ظرفیتهای قابل اعتنایی هستند که اگر نیازهای دستگاههای اجرایی به این مجموعه ها ارائه شود به طور قطع راهکارهای مناسبی برای برطرف کردن مشکلات دستگاههای اجرایی پیدا می‌شود.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر محصولات دانشگاهها مورد استفاده دستگاههای اجرایی باشد یعنی دانشگاه به وظیفه اصلی خود عمل کرده است و اگر نه تولید پایان نامه های غیرکاربردی که نتواند در رفع مشکلات جامعه اثرگذار باشد با روح حاکم بر رسالت دانشگاه سازگار نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند