16 مرکز پاک برای واکسیناسیون کرونای مادران باردار در مشهد دایر است


16 مرکز پاک برای واکسیناسیون کرونای مادران باردار در مشهد دایر است

مشهد- ایرنا- مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون 16 مرکز پاک بهداشتی برای واکسیناسیون کووید 19 مادران باردار در شهرستان مشهد دایر است.

دکتر محمد احمدیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق رضویه، همت‌آباد، شهید رجایی، امام علی، شهرک انقلاب، باهنر، طرق و ابوذر، ملک‌آباد، بینالود و مشهد دایر است.
وی اضافه کرد: در سایر شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز هر کدام یک مرکز واکسیناسیون پاک برای مادران باردار دایر شده است.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که واکسیناسیون کرونای مادران باردار از ۲ هفته گذشته در جغرافیای تحت پوشش این دانشگاه آغاز شده است گفت: مراکز بهداشتی "پاک" بر اساس میزان واکسن موجود، مادران باردار را با اولویت‌های مربوطه فراخوان می‌کنند.
احمدیان افزود: در شرایط کنونی مادران باردار بالای ۳۵ سال یا دارای بیماری زمینه‌ای در اولویت تزریق واکسن هستند و واکسن مجاز برای استفاده مادران باردار از نوع سینوفارم است.
وی ادامه داد: تزریق واکسن به مادران باردار از هفته ۱۲ بارداری به بعد بلامانع است و برای زنانی که زایمان کرده‌اند، تزریق واکسن ۴۲ روز پس از زایمان توصیه می‌شود.
سالانه ۸۵ تا ۹۰ هزار زایمان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.
۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی