اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا اطلاعات کافی از قوانین ندارند


اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا اطلاعات کافی از قوانین ندارند

گنبدکاووس- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر گنبدکاووس گفت: خیلی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا اطلاعات کافی از قوانین ندارند و مطالعه این قوانین را که لازمه پیشبرد اهداف شوراهاست جدی نمی‌گیرند.

یحیی عباسی روز شنبه در حاشیه برگزاری انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهرستان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مهمترین چالش شوراها را بی اطلاعی اعضای آن از قوانین برشمرد و اظهارداشت: بی اطلاعی از قوانین باعث سلیقه‌ای عمل کردن اعضای شورا در امور می‌شود.

وی تاکید کرد: یادگیری قوانین و فعالیت در چارچوب قانون نقش مهمی در بهبود رویکرد شوراهای اسلامی در کمک به عمران و آبادانی شهرها و روستاها دارد.

عضو شورای شهر گنبدکاووس گفت: اعضای شورا با راهکارهای مختلف از جمله مطالعه، استفاده از مشاوران متخصص و یا حضور در کلاس‌های آموزشی می‌توانند به قوانین شوراها آگاهی یابند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس در این نشست اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا را مدیران محلی و حلقه ارتباط میان دولت و عموم مردم دانست و از آنان خواست با واقف بودن بر وظایف قانونی خود با برنامه ریزی و هدفمند عمل کنند.

محمدجان پاشی زاده افزود: عملکرد هدفمند شوراهای اسلامی باعث تحرک و پویایی بیشتر مدیران استانی و شهرستانی در توسعه و آبادانی گنبدکاووس خواهد شد.

وی اظهارداشت: با توجه به ناشناخته بودن وظایف شوراهای اسلامی شهرستان برای عموم جامعه، منتخبان این دوره می‌توانند از فرصت فضای مجازی برای تبیین بهتر جایگاه شوراها برای مردم بهره گیرند.

به گزارش ایرنا، اعضای هیات رییسه شورای اسلامی شهرستان گنبدکاووس روز شنبه با برگزاری انتخابات در محل فرمانداری با حضور پنج نماینده از شوراهای اسلامی شهر و روستا برای یک سال انتخاب شدند.

بر اساس ماده ۱۷ و ۱۸ قانون انتخابات شوراهای اسلامی و ماده یک آیین‌نامه اجرایی، انتخابات میان اعضای شوراهای اسلامی شهرهای گنبدکاووس و اینچه برون و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و داشلی برون این شهرستان در هفته‌های قبل برگزار و پنج نماینده برای شرکت در انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهرستان برگزیده شدند.

امروز انتخابات تعیین هیات رییسه شورای اسلامی شهرستان میان یحیی عباسی و عبدالرحمان گوگ از شورای اسلامی شهر گنبدکاووس، ارازمحمد گسلخه از شورای شهر اینچه‌برون و ستار قوجق نژاد و عبدالوهاب مجیدی نمایندگان شوراهای اسلامی بخش مرکزی و داشلی برون برگزار و در نهایت با انجام رای گیری به ترتیب ارازمحمد گسلخه، عبدالوهاب مجیدی و ستار قوجق نژاد به عنوان رییس، نایب رییس و منشی انتخاب شدند.

همچنین در ادامه ستار قوجق نژاد با سه رای به عنوان نماینده شورای اسلامی شهرستان در استان گلستان انتخاب شد.

شهرستان مرزی ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس با ۲ شهر گنبدکاووس و اینچه‌برون و ۱۶۳ روستا در ۲ بخش مرکزی و داشلی برون به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان گلستان شناخته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج