قدرت الله انتظامی، نوازنده ویولن، درگذشت + علت مرگ


قدرت الله انتظامی، نوازنده ویولن، درگذشت + علت مرگ

قدرت‌الله انتظامی، نوزانده ویولن، بازیگر و برادر عزت‌الله انتظامی درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز - قدرت الله انتظامی نوازنده پیشکسوت ویولن بر اثر سکته قلبی، ۱۸ شهریور دار فانی را وداع گفت. خانواده زنده یاد قدرت الله انتظامی با تایید این خبر اعلام کردند هفته گذشته این هنرمند پیشکسوت دچار شکستگی ناحیه لگن شد که پس از عمل جراحی بر اثر عوارض ناشی از آن دچار سکته قلبی شد و دارفانی را وداع گفت.

قدرت‌الله انتظامی، سال ۱۳۰۸ در تهران و محله سنگلج متولد شد. او پنج سال از برادرش عزت‌الله انتظامی کوچکتر بود و در سن چهارده سالگی با تهیه یک سنتور دور از چشم خانواده شروع به فراگیری موسیقی می‌کند. بعدها در تئاتر بنگاه تئاترآل نوشته علی نصیریان فعالیت بازیگری را در کنار موسیقی و ساز ویولن آغاز نمود. انتظامی در موسیقی از شاگردان ابوالحسن صبا و حسین یاحقی بود.

این هنرمند در تلویزیون با هنرمندانی چون حسن لشکری، محمد لشکری و محمود آقا گلیان همکاری خود را آغاز می‌کند؛ و به واسطه حسین دهلوی در ارکستر این اداره مشغول همکاری می‌شود که هنرمندانی نظیر مصطفی پورتراب، نادر گلچین، حسن و حسین یوسف زمانی، رضا شفیعیان، اعرابی، فریدون حافظی، حسین فرهادپور، نصرت اللَّه سپهری، سرلک، ظهیرالدینی در این ارکستر حضور داشته‌اند.

قدرت الله انتظامی همچنین فعالیت های زیادی در حوزه بازیگری داشت. وی بعد از سالها تدریس و آموزش در سال ۹۱ تصمیم به تشکیل یک گروه کر گرفت و در همین سال نیز خانه هنرمندان ایران بزرگداشتی را به پاس خدمات هنری او برگزار کرد.

زنده یاد قدرت الله انتظامی همواره در نشست های ماهیانه خانه موسیقی ایران حضور داشت و در زمستان سال ۹۵ نیز در یکی از نشست های خانه موسیقی به همراه گروه کر به سرپرستی خودش به اجرای برنامه پرداخت.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس