سیر نزولی ابتلا به کرونا در خراسان شمالی/ 36 درصد از جمعیت هدف استان علیه کرونا واکسینه شده اند


سیر نزولی ابتلا به کرونا در خراسان شمالی/
36 درصد از جمعیت هدف استان علیه کرونا واکسینه شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از سیر نزولی ابتلا به کرونا در این استان خبر داد.

دکتر سید احمد هاشمی در جلسه ستاد مدیریت کرونا که ۲۰ شهریور ماه در محل استانداری برگزار شد، گفت: طی هفته گذشته شاهد سیر نزولی بستری بیماران و مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان های استان بوده ایم.

وی افزود: در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان های استان به ۶۶۸ نفر رسیده است که این تعداد طی دو سه هفته گذشته از یک هزار نفر نیز گذشت.

دکتر هاشمی ادامه داد: در حال حاضر عدد R در این استان به کمتر از یک دهم درصد رسیده است که این رقم در هفته گذشته ۱.۲ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه کیت های تشخیصی مورد نیاز استان نیز رسیده و در این خصوص مشکلی وجود ندارد، اظهارکرد: در حال حاضر ۵۰ درصد از تست های انجام شده کرونا مثبت هستند.

این مقام مسئول در ارتباط با واکسیناسیون کرونا نیز بیان کرد: ۳۴ هزار و ۴۷۵ دوز واکسن کرونا وارد استان شده است و ۲۷۴ هزار دوز تزریق شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ۳۶ درصد از جمعیت هدف این استان( بالای ۱۸ سال) تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.

وی در ارتباط با تزریق واکسن برکت و وقفه ایجاد شده برای دوز دومی ها گفت: ۳۵ هزار دوز واکسن برکت در این استان تزریق شده است که مقداری از واکسن مورد نیاز از این نوع تامین شده و اگر ۲۰ هزار دوز دیگر وارد شود، مشکل حل خواهد شد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر در بجنورد سه مرکز امر واکسیناسیون را انجام می دهد، افزود: این آمادگی وجود دارد که تعداد مراکز واکسیناسیون در صورت نیاز و برای جلوگیری از ازدحام افزوده شود.

وی در ارتباط با اینکه تعدادی از افراد دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و برای دوز دوم موعد مقرر مراجعه نکرده اند، بیان کرد: بیشتر این افراد، کسانی بوده اند که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و برای دریافت دوز دوم نمی توانستند در موعد مقرر مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...