مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مشهد بازگشایی شدند


مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مشهد بازگشایی شدند

مدیر روابط ‌عمومی اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: مجموعه‌های آرامگاه فردوسی، نادری و موزه بزرگ خراسان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بازدید عموم بازگشایی شدند.

امیر ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا در مشهد از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرده‌ مجموعه‌های تاریخی و گردشگری مجددا برای بازدید عمومی بازگشایی شدند.

وی ادامه داد: بازگشایی این مجموعه‌ها که در لیست مشاغل گروه شماره ۲ قرار داشتند در شرایط فعلی وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان مشهد، بلامانع است.

مدیر روابط ‌عمومی اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مشهد از ۱۵ تیر به دلیل تغییر رنگ‌بندی کرونایی مشهد به رنگ قرمز با محدودیت روبرو بودند که پس از دو ماه تعطیلی از امروز می‌توانند فعالیت داشته باشند.

آرامگاه فردوسی در باغی مصفا به وسعت ۶.۵ هکتار در ۲۰ کیلومتری شمال غربی مشهد در مسیری منشعب از جاده مشهد به قوچان، که در سالیان اخیر «بلوار شاهنامه» نامگذاری شده، قرار دارد.

در محوطه درون باغ، آرامگاه فردوسی و مهدی اخوان ثالث شاعر نامدار معاصر قرار دارد و مهر ماه سال گذشته نیز پیکر استاد محمدرضا شجریان در محوطه آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.

در ۵۰ متری بیرون باغ آرامگاه فردوسی نیز آرامستان شعرای مشهد قرار دارد که در آن شاعران نامدار معاصر از جمله عماد خراسانی، احمد گلچین معانی، احمد کمال پور، محمد قهرمان و عشرت قهرمان به خاک سپرده شده‌اند.

آرامگاه و باغ موزه نادری نیز بنایی است که برای یادبود نادرشاه افشار بنا شده و پس از حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) و آرامگاه فردوسی، بیشترین بازدیدکنندگان گردشگران در مشهد را به خود اختصاص داده است. این بنای زیبا و دیدنی در باغی به مساحت حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع در ضلع شمال غربی چهارراه شهدای مشهد ساخته شده و با وجود مجسمه‌های زیبا و موزه غنی و دیدنی در میانه باغ، جاذبه‌ای با رنگ و بوی تاریخ برای شهر مشهد محسوب می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟