لغو ممنوعیت حجاب برای دختران مسلمان در مدارس ازبکستان


لغو ممنوعیت حجاب برای دختران مسلمان در مدارس ازبکستان

دولت ازبکستان اعلام کرد که از این پس به دختران اجازه می دهد در مدارس از روسری استفاده کنند تا به این ترتیب خانواده های مسلمان از فرستادن دختران خود به مدرسه امتناع نکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dailypakistan»، دولت ازبکستان اعلام کرد که از این پس به دختران اجازه می دهد در مدارس از روسری استفاده کنند تا به این ترتیب خانواده های مسلمان از فرستادن دختران خود به مدرسه امتناع نکنند.

اسلام دین غالب در ازبکستان است ، اما دولت این کشور یک دولت سکولار است و در سه دهه گذشته که از اتحاد جماهیر شوروی مستقل شده ، اجرای مناسک دینی را کنترل کرده است.

«شرزود شرماتوف» ، وزیر آموزش و پرورش ازبکستان گفته است که مقامات قصد دارند استفاده از روسری ملی به رنگ سفید یا رنگ های روشن را در مدارس با توجه به درخواست بسیاری از والدین،آزاد کنند.

وی تاکید کرد که این حرکت با هدف اطمینان از تحصیل همه کودکان در کشور ازبکستان انجام می شود.

رئیس جمهور «شوکت میرزایف» از زمان روی کار آمدن در سال 2016 از شدت کنترل اجرای مناسک اسلامی کاسته است.

در اوایل سال جاری ، ازبکستان قانون آزادی حجاب زنان در اماکن عمومی را صادر کرد هرچند این قانون در مورد نهادهای دولتی مانند مدارس اجرایی نشد.

ممنوعیت حضور کودکان در مساجد و ممنوعیت استفاده از بلندگوها برای پخش صدای اذان از مساجد از جمله ممنوعیت های دیگری است که پس از روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید لغو شد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...