واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل به 35 ساله‌ها رسید


واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل به 35 ساله‌ها رسید

اردبیل- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در ادامه روند واکسیناسیون همگانی علیه بیماری کووید.19، همه افراد 35 سال به بالا در این استان می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به تامین واکسن کرونا به تعداد زیاد گفت: در اجرای طرح واکسیناسیون، همه افراد متولد قبل از سال ۱۳۶۵ مشمول دریافت واکسن هستند و باید برای جلوگیری از ابتلا و کاهش آمار بستری و فوتی مبتلایان کرونا واکسینه شوند.

وی اظهار کرد: از شهروندان تقاضا داریم با مراجعه به مراکز بهداشتی و تجمیعی واکسیناسیون در مناطق شهری، نسبت به دریافت واکسن اقدام کرده و هنگام مراجعه به این مراکز پروتکل‌های بهداشتی نظیر زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: انجام واکسیناسیون با سرعت بیشتر و پوشش همه افراد جامعه، گامی موثر در کاهش شیوع و افزایش پوشش ایمن‌سازی جمعیت محسوب می‌شود و این هدف مهم با همکاری شهروندان تحقق می‌یابد.

وی بیان کرد: طرح واکسیناسیون در استان اردبیل از ۲۲ بهمن سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۵۰۷ هزار و ۸۱۵ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

دکتر حبیب‌زاده افزود: تاکنون ۳۴۱ هزار و ۵۱۸ دُز واکسن نوبت اول و ۱۶۶ هزار و ۲۹۷ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

وی با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل و افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و شغلی واکسینه شوند.

وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

به گزارش ایرنا، روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل که از چند روز قبل شروع شده، همچنان ادامه دارد به طوری که با کاهش چشمگیر شمار مبتلایان جدید و افراد بستری همزمان، امیدواری برای مهار موج پنجم شیوع کووید.۱۹ در این استان افزایش یافته است.

براساس آخرین آمار اعلام شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، با تداوم این وضعیت، آمار مجموع افراد بستری مبتلایان کووید.۱۹ در این استان طی شبانه روز گذشته به ۵۶۴ نفر کاهش یافته که ۳۳۳ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در اول این ماه است.

بنا به اعلام این مرجع، شمار مبتلایان جدید نیز به ۵۹ نفر در شبانه روز گذشته تنزل کرده که ۱۳۰ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در سه هفته پیش است.

دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل همچنین اعلام کرد که هم‌اکنون شهرستان‌های کوثر، نمین، اصلاندوز و سرعین در وضعیت زرد، شهرستان‌های گرمی، اردبیل، خلخال و پارس‌آباد در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مشگین‌شهر، نیر و بیله‌سوار همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی