تزریق واکسن کرونا در قشم از 65 هزار دُز گذشت


تزریق واکسن کرونا در قشم از 65 هزار دُز گذشت

قشم- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: تا امروز بیش از 65 هزار دُز واکسن در این شهرستان تزریق شده است که از این تعداد 43 هزار و 235 نفر دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

حمیدرضا بهزادی روز شنبه در نشست ستاد کرونا قشم افزود: بر اساس آمار سامانه سیب، ۱۰۰ هزار نفر در شهرستان قشم باید واکسن تزریق کنند اما مردم قشم از واکسیناسیون استقبال نمی‌کنند که رسانه‌ها باید برای اقناع آنان اقدام کنند.

وی ادامه داد: به دلیل واکسیناسیون ۷۰ درصدی افراد بالا ۵۵ سال، مرگ و میر در این رده سنی بر اثر کرونا وجود ندارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان قشم تصریح کرد: این در حالی است که مرگ و میر کرونا در سنین جوانتر رخ می‌دهد که مهم‌ترین علت آن استقبال نکردن از تزریق واکسن است.

وی افزود: از زمان شیوع کرونا تا کنون ۲۲۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند که ۱۲۸ نفر از آنان از ابتدای سال جاری جان باختند.

بهزادی ادامه داد: تا کنون ۵۲ هزار نفر آزمایش کرونا داده‌اند که ۱۱ هزار و ۴۴۳ نفر از این آزمایش‌ها مثبت بوده و سه هزار نفر نیز در بیمارستان بستری شده‌اند.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۴۰ نفر در بخش کرونا بیمارستان پیامبر اعظم بستری هستند که ۹ نفر از آنان در ۲۴ ساعت گذشته پذیرش شدند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قشم افزود: همچنین حدود ۲۰ هزار نفر در سامانه سیب جزو جمعیت شهرستان قشم محسوب نشده‌اند اما محل کار آنان در شرکت‌های این شهرستان است.

وی خاطر نشان کرد: باید برای واکسیناسیون این افراد طرحی ویژه در نظر گرفته شود تا روند مصون سازی شهرستان دچار اختلال نشود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی