محصول جدید دانشمندان کره ای؛ چرم مصنوعی که رنگش تغییر می‌کند


محصول جدید دانشمندان کره ای؛ چرم مصنوعی که رنگش تغییر می‌کند

دانشمندان کره‌ای یک چرم مصنوعی را ساخته اند که مانند آفتاب پرست می‌تواند در محیط‌های مختلف رنگ خود را عوض کرده و شبیه اشیای اطراف خود شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از lbcgroup، محققان کره جنوبی می‌گویند چرم مصنوعی را با الهام از دنیای طبیعی خلق کرده اند که می‌تواند مانند پوست آفتاب پرست رنگ خود را مطابق با رنگ‌های محیط اطراف تغییر دهد. این تیم به رهبری کو سونگ هوان، استاد مهندسی مکانیک در دانشگاه ملی سئول، این "پوست" را با جوهر مخصوصی ایجاد کردند که بر اساس دما تغییر رنگ می‌دهد و توسط بخاری‌های کوچک و انعطاف پذیر کنترل می‌شود.

محصول جدید دانشمندان کره ای؛ چرم مصنوعی که رنگش تغییر می‌کند

کو به رویترز گفت: " اگر این چرم را در بیابان بپوشید و به اصطلاح استتار کنید به راحتی متوجه تغییر رنگ در آن خواهید شد. تغییر رنگ و الگو‌ها مطابق با محیط اطراف، کلید فناوری استتار ما در این محصول است." کو و تیمش این فناوری را نشان دادند که این چرم یک جوهر حرارتی کریستال مایع و بخاری‌های میکروسیم نقره‌ای است که از یک ربات مجهز به حسگر‌های تشخیص رنگ استفاده می‌کند. این پوست تولید شده سعی می‌کند تمام رنگ‌هایی را که سنسور‌های اطراف آن می‌بینند، شبیه سازی کند.

نحوه کار چرم مصنوعی تغییر رنگ دهنده

بر اساس گزارش‌ها این ربات روی سطوح قرمز، آبی و سبز می‌خزد و فوراً برای مطابقت با پس زمینه تغییر رنگ می‌دهد. کو می‌گوید: " اطلاعات رنگی تشخیص داده شده توسط حسگر‌ها به ریزپردازنده و سپس به بخاری‌های نانوسیم نقره منتقل می‌شود. هنگامی که بخاری‌ها به دمای خاصی رسیدند، لایه مایع ترموکریستالی رنگ خود را تغییر می‌دهد."

محصول جدید دانشمندان کره ای؛ چرم مصنوعی که رنگش تغییر می‌کند

کاربرد‌های چرم انعطاف پذیر تولید شده

وی افزود: " می‌توان از این چرم انعطاف پذیر به عنوان یک پوشیدنی در صنعت مد استفاده کرد، لباس نظامی و استتار در عملیات ها، نمای بیرونی خودرو‌ها و ساختمان‌ها برای زیبایی و همچنین فناوری نمایش در آینده نیز از دیگر کاربرد‌های آن است."

بیشتر بخوانید

ادعای جدید دانشمندان کمبریج؛ ساخت نانو دوربین با استفاده از چسب مولکولی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...