وام پنج میلیارد دلاری روسیه برای توسعه نیروگاه‌های بوشهر و رامین اهواز


وام پنج میلیارد دلاری روسیه برای توسعه نیروگاه‌های بوشهر و رامین اهواز

اهواز - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه پنج میلیارد دلار وام برای توسعه نیروگاه‌های بوشهر و نیروگاه رامین اهواز اختصاص می‌دهد.

مجتبی یوسفی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور خود در پنجمین اجلاس روسای پارلمان‌های جهان که در وین برگزار شد بیان کرد: همچنین روسیه در اجرای خط آهن زاهدان - اینچه برون، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و استفاده از ظرفیت صادرات و حضور سرمایه‌گذاران در زیرساخت‌های ایران همکاری خواهد کرد.

وی گفت: در حاشیه این اجلاس و در نشستی با گروه دوستی روسیه بر تحویل ۲ میلیون دز واکسن به ایران، و نیز برای ساخت مشترک واکسن تاکید شد.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اجلاس در مبحث کرونا، مشکلات مرتبط با آن و تامین واکسن اهمیت زیادی داشت افزود: همچنین اتریش متعهد شد یک میلیون دز واکسن کرونا به ایران اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در روز پایانی اجلاس، همایش بین المللی مبارزه با تروریسم برگزار شد که ایران در این همایش‌ حضور پیدا کرد و با توجه به اینکه این اجلاس در سطح عالی برگزار شد، در نطقی از ایران به عنوان کشوری که در کنار دیگر ملت‌ها است و با ۱۷ هزار شهید ترور، قربانی تروریسم بوده، دفاع شد.

وی افزود: باید از ظرفیت پارلمانی استفاده کنیم که ایران را متهم به تروریسم نکنند تا مشکلات تحریمی ایران بیشتر نشود.

یوسفی که در این اجلاس به همراه چهار نماینده دیگر به عنوان نایب رییس حضور داشت، گفت: با حضور در این اجلاس در حوزه تحریم‌ها و تامین واکسن از حق ملت خود دفاع کردیم.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حاشیه این اجلاس دیدارهای ۲ جانبه که جزو پرکارترین هیات‌های مستقر در این اجلاس بودند و کشورهای با منافع مشترک و کشورهایی که می‌توانستیم با آنها منافع جدید ایجاد کنیم، برگزار شد.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت نشست‌هایی با نمایندگان شرکت کننده در این اجلاس در سفارتخانه و نمایندگی ایران در وین داشتیم آمادگی خود را برای جذب سرمایه گذار با کشورهای دارای منافع مشترک مانند چین، روسیه و دیگر کشورها در این اجلاس اعلام کردیم.

به گزارش ایرنا اجلاس روسا و نمایندگان پارلمان‌های جهان با حضور ٢٠٠ کشور دنیا و ١٠۵ هیات پارلمانی، هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود که امسال نیز پنجمین اجلاس با موضوع "رهبری پارلمان‌ها برای چندجانبه گرایی موثرتر با هدف دستیابی به صلح و توسعه پایدار برای مردم و سیاره زمین" از ۱۶ تا ۱۷ شهریور جاری در وین پایتخت اتریش برگزار شد. همچنین همایش جهانی مقابله با تروریسم در ۱۸ شهریور با همکاری اتحادیه بین المجالس (IPU) و ارکان ذیربط سازمان ملل متحد در وین پایتخت اتریش برگزار شد.

در این اجلاس هیات ایرانی متشکل از احمد نادری (رییس)، مجتبی یوسفی (نایب رییس)، مجتبی رضاخواه (دبیرکل) و الهام آزاد (عضو اتحادیه بین المجالس جهانی) حضور داشتند.

در حاشیه این اجلاس هیات ایرانی با گروه‌های دوستی اتریش، روسیه، سوریه، پاکستان، هند، عراق، فلسطین، سوییس، چین و ترکیه نشست مشترک برگزار کرد.

مجتبی یوسفی صبح امروز در توییتی نوشت: در آستانه حادثه تروریستی ۳۱ شهریور ‎اهواز در نشست ضد تروریسم وین شرکت کردیم تا بگوییم ما همواره در صف نخست مبارزه با تروریسم بوده و شهدای بزرگی مانند ‎حاج قاسم را تقدیم کردیم، ایران با بیش از ۱۷ هزار شهید، قربانی ترور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟